بزرگداشت واقعه‌ غدیر منافاتی با تقریب مذاهب اسلامی ندارد

قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بااشاره به اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت واقعه‌ غدیر در محافل علمی، می‌تواند چشم‌اندازی در جهت غدیرپژوهی ترسیم کند گفت: پاسداشت مناسبت‌های اعتقادی هریک از مذاهب اسلامی با تقریب بین این مذاهب هیچ منافاتی ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: غدیر یکی از وقایع بزرگ تاریخ است و با توجه به اتفاق نظر بسیاری از فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام، غدیر می‌تواند محور وحدت و انسجام مسلمین باشد.

معاونت فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که مستندات تاریخی و اذعان علمای صدر اسلام مؤید واقعه مبارک غدیر است، افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت چنین واقعه‌ای در محافل علمی، می‌تواند چشم‌اندازی در جهت غدیرپژوهی و رسیدن به واقعیت‌های صدر اسلام ترسیم نماید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این مطلب که پاسداشت مناسبت‌های اعتقادی هریک از مذاهب اسلامی با تقریب بین این مذاهب هیچ منافاتی ندارد، ادامه داد: امید است در برگزاری جشن‌های عید غدیر، شاهد مودت و اخوت در میان مسلمانان باشیم.

جعفرطیاری هم‌چنین گفت: احترام به مذاهب اسلامی و مقدسات آنان، می‌تواند باعث یأس و ناامیدی تفرقه‌افکنان باشد و در جشن‌های غدیر تلاش همه اندیشمندان و فرهیختگان بر این است که به فضائل و مناقب مولای متقیان و اهل‌بیت طاهرین ایشان بیش از پیش پرداخته شود.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی با برگزاری جشن غدیر سعی در یادآوری حقیقت واقعه غدیر و پیام‌های والای آن به جهان اسلام دارد. به همین منظور مراسم باشکوهی با حضور اعضای هیئت علمی، اساتید،‌ دانشجویان، کارکنان و سادات جلیل‌القدر این دانشگاه روز چهارشنبه هفتم شهریورماه 1397 بعد از نماز ظهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 723894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha