هجدهمین جشنواره شعر غدیریه بناب به کار خود پایان داد

هجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حبیب صدقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب شب گذشته در اختتامیه جشنواره غدیر غدیریه اظهار داشت: 600 اثر از 273 شاعر از 27 استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که از این تعداد اثر ارسالی 50 اثر داستان کوتاه، 400 اثر شعر فارسی و 150 اثر نیز شعر ترکی بود.

وی با بیان این‌که جشنواره در دو بخش فارسی و ترکی و بخش ویژه جشنواره در قالب داستان کوتاه به مناسبت نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد، خاطرنشان کرد: تداوم برگزاری جشنواره برای ۱۸ سال متوالی نشان از همت مسؤولان استانی و شهرستانی دارد.

همچنین حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب در سخنانی با تأکید بر ضرورت ترویج غدیر در جامعه اظهار داشت: ما به همان اندازه که در خصوص جریان عاشورا قدم برداشته‌ایم به همان اندازه نیز در بحث تبلیغ و ترویج غدیر غفلت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حرکت‌هایی اخیراً در حوزه‌های علمیه و در شهرهای بزرگ آغاز شده است که امیدواریم این حرکت به شهرستان ها نیز تسری یابد و مؤمنین در این خصوص اهتمام کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی با انتقاد از تحریف زبان آذری از سوی برخی شاعران در سروده‌های خود خاطرنشان کرد: ما آذری هستیم و باید اصالت خود را حفظ کنیم و با بها دادن به زبان مادری و زبان ترکی مادری سعی کنیم از تحریف زبان مادری در اشعار ترکی پرهیز و اجتناب شود.

 

گفتنی است، در حاشیه برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با پخش کلیپی از عباس حاجی رئیس فقید انجمن ادبی شهرستان بناب که اخیراً به رحمت ایزدی پیوست، با اهداء لوحی به خانواده ایشان از خدمات ارزنده این شاعر و رئیس فقید انجمن ادبی شهرستان تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 724942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha