برگزاری مرحله استانی جشنواره « روستا و عشایر دوستدار کتاب» در یزد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دومین دوره مرحله استانی جشنواره « روستا و عشایر دوستدار کتاب» در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نخستین نشست ستاد هماهنگی پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: تشکیل ستاد برنامه ریزی به عنوان اولین اقدام ما در جهت هم افزایی و گام مثبتی در راستای جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب است.

وی افزود: در این دوره ما سعی داریم تا به صورت تشکیلاتی عمل کنیم و به طور کلی از ظرفیت های شهرستان ها نیز به خوبی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده در راستای فعالیت های کتاب و کتابخوانی و همچنین استفاده از ظرفیت ها به عنوان اصلی ترین اهداف ما در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب است.

حوتی نژاد گفت: تاکنون این جشنواره ها استان یزد به خوبی حضور داشته است به طوری که در سال 93 روستای ابراهیم آباد جز 10 روستا، در سال 94 روستای شمسی اشکذر و در سال 95 روستاهای ابراهیم آباد، شمسی، رئیس آباد ابرکوه جز ده روستای برتر و در سال 96 نیز روستای شرف آباد اشکذر در مرحله نهایی حضور پیدا کرد.

وی گفت: ما ظرفیت این را داریم که بتوانیم بسیار بالاتر از وضعیت کنونی اقدام کنیم زیرا استان یزد در زمینه کتاب و کتابخوانی حرفی برای گفتن دارند و فعالیت های مختلف ابتکارانه دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: قرار است برای دومین بار جشنواره استانی را برگزار کنیم و از 10 روستاو عشایر دوستدار کتاب تقدیر کنیم و تمامی طرح ها در این راستا نیز به تهران ارسال می شود.

کد خبر 727505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha