باید با نهادینه کردن فرهنگ پژوهش به قله‌های پیشرفت دست پیدا کنیم

رییس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش قم با اشاره به نگاه حمایتی دولت نهم و دهم به مقوله پژوهش گفت: امروز باید با نهادینه کردن فرهنگ پژوهش به قله‌های پیشرفت و ترقی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محسن محرری، معاون استاندار قم (4دی) در مراسم نواخته شدن زنگ پژوهش که در هنرستان کار و دانش "پژوهش" قم برگزار شد با بیان اینکه پژوهش تضمین کننده پیشرفت هر جامعه‌ای در عرصه‌های مختلف است، گفت: اگر نسبت به امر پژوهش در بخش‌های مختلف بی‌تفاوت باشیم از دستیابی به پیشرفت و خودکفایی باز می‌مانیم.

 

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام نیز بر مسئله پژوهش تاکید بسیاری شده است و همه مسلمانان از سوی این دین آسمانی به اندیشه و تفکر دعوت شده‌اند.

 

معاون استاندار قم رویکرد حمایتی دولت از مسئله پژوهش را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت در سال‌های اخیر حمایت خوبی از پژوهش‌های کاربردی داشته است.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در قم، این هفته را فرصت مناسبی برای جلب توجه اقشار مختلف نسبت به مقوله پژوهش عنوان کرد و یادآور شد: امروز باید با نهادینه کردن فرهنگ پژوهش به قله‌های پیشرفت و ترقی دست پیدا کنیم.

 

محرری در بخش دیگری از سخنان خود به انجام برنامه‌های مختلف در سطح استانی و کشوری برای توسعه پژوهش اشاره کرد و گفت: ‌یکی از مهم‌ترین اقدامات؛ فعالیت کارگروه پژوهش و فناوری استان بود که در دولت نهم محقق شد. راه‌اندازی این کارگروه سبب شد که اعتبارات و اقدامات برای حمایت هرچه بیشتر از تحقیقات و پژوهش متمرکز شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به تلاش برای تحقق سهم یک درصد اعتبارات پژوهشی استان قم، از راه‌اندازی ششمین دفتر استانی بنیاد ملی نخبگان در قم خبر داد و یادآور شد: در گذشته تعداد نخبگان ثبت شده در استان قم 50 نفر بود که با راه‌اندازی این دفتر شاهد ثبت نام 110 نفر در این دفتر هستیم.

 

محرری نخبه‌پروری، شناسایی نخبگان و حمایت مادی و معنوی از نخبگان و فرهیختگان، جلب توجه دانش‌آموزان و دانشجویان به امر تحقیق و پژوهش، حمایت از ایده‌ها و اختراعات و همچنین یافته‌های پژوهشی و... را از جمله اقدامات ضروری برای توسعه امر پژوهش در استان عنوان کرد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 7297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha