راه اندازی ۷ هزار کانون سلامت تا پایان کار دولت دوازدهم در کشور

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی ۷ هزار کانون سلامت تا پایان کار دولت دوازدهم در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد هادی ایاذی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و بهداشتی، مدیران شبکه بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب ۶ کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار بیماری در کشور به جهت جوان بودن جمعیت پایین است.

 

وی با ابراز نگرانی برای آیندگان از بابت حرکت جمعیت به سمت میانسالی و پیری گفت: غربالگری موجب می شود تا از شیوع بیماری در کشور مطلع شویم.

 

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آمار 60 تا 70 هزاری بیماری ام، اس و یا آمار اوتیسم و همچنین فعال شدن مراکز متعدد در حوزه بیماری سرطان موجب انتشار آمار بیماری در کشور می شود، خاطرنشان کرد:  از اینرو انعکاس مواردی چون سونامی سرطان در کشور صحت ندارد.

 

ایاذی با اشاره به فعالیت 75 خیریه در حوزه سرطان در کشور و اینکه این سازمان های مردم نهاد در حوزه درمان  و پیشگیری فعالیت می کنند، گفت: با وجود اینکه بیان می شود داروها شامل تحریم نمی شوند، ولی در زمینه انتقال ارز دچار مشکلاتی هستیم.

 

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه کمبود موجود در اقلام دارویی کشور قابل مقایسه با حجم دارویی در گردش نیست، افزود: 97 درصد از داروها در داخل کشور تولید می شود و کشور از این نظر مشکلی ندارد ولی در تامین برخی از اقلام با کمبودهایی مواجه هستیم.

 

ایاذی به تشکیل تیم کارشناسی برای شناسایی کمبودهای موجود در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: این کمبودها به صورت وارداتی و  یا تولید داخل جبران خواهد شد.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه سالانه 100 هزار بیمار به سرطان مبتلا می شوند، گفت: در کشور 350 هزار بیمار سرطانی وجود دارد که بخش قابل توجهی از این افراد با دوره های درمان به زندگی خود ادامه می دهند.

 

ایاذی با اشاره به اینکه 7 هزار کانون سلامت در سطح شهر و روستا تا پایان دولت دوازدهم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، گفت: این کانون ها در برخی از شهرها از جمله تهران فعالیت می کنند.

کد خبر 730000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha