اطلاع رسانی با ظهور فضای مجازی دچار تحولات بسیاری شده است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان و فعال رسانه ای استان گفت: با ظهور فضای مجازی؛ عرصه اطلاع رسانی با تحولات بسیاری مواجه شده است که نیازمند تدوین استانداردهای جدید در حوزه خبر هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسعود اطاعتی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان و سه دهه فعال عرصه رسانه استان زنجان در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات استان زنجان گفت: شرایط اطلاع رسانی در عصر حاضر با دوره های گذشته تفاوت بسیاری کرده است.

 

وی ادامه داد: در سه دهه فعالیتی که در این عرصه داشتم، در ابتدای کار با ابزارهای ابتدایی اطلاع رسانی انجام می شد و خبرنگاران قبل از هر مصاحبه ای باید چند کتاب با موضوع مربوطه انجام می دادند.

 

اطاعتی با اشاره به اینکه برچاپ اخبار در روزنامه ؛مراحل صفحه بندی؛ و برای انعکاس در خبرگزاری ها پروسه سختی طی می شد، گفت: با ورود تلفن همراه و پس از آن ظهور شبکه های اجتماعی ارسال اخبار به سهولت انجام می شود.

 

این فعال عرصه رسانه استان زنجان با بیان اینکه در عصر حاضر اطلاع رسانی دچار تحولات بسیاری شده است، گفت: در این شرایط نیاز به بازتعریف اخبار داریم یعنی نیازمند تدوین و تبیین استانداردهای جدید هستیم.

 

وی افزود: عموم مردم از طریق شبکه های مجازی در مدت زمان کوتاهی اخبار را دریافنت می کند و این نشان می دهد مردم اطلاعات رسمی و غیررسمی را بدون اطلاع از صحیح بودن آن در این فضاهای مجازی رد و بدل می کنند.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان ضرورت تشخیص اخبار درست و نادرست را داشتن کدهایی برای اخبار صحیح خواند و گفت: زمانی که مردم این کدها را ضمیمه اخبار ملاحظه کنند به راحتی می توانند به خبر اعتماد کنند.

 

این فعال رسانه ای گفت: در عصر حاضرهمه اخبار را دریافت و به عنوان یک خبرنگار اخبار را در فضای مجازی منعکس می کنند، از اینرو باید روی استانداردهای تحلیل اطلاعات تمرکز کنیم.

 

وی افزود: در گذشته خبرگزاری ها و روزنامه ها اطلاع رسانی اخبار را برعهده داشتند ولی با ظهور فضای مجازی این اخبار توسط عموم مردم رد و بدل می شود و بعضا شاهد انعکاس اخباری در این فضاها هستیم که وجود خارجی ندارد.

 

کد خبر 731685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha