ماموریت اصلی حوزه هنری شناخت، تولید و ابلاغ پیام‌ انقلاب است

مصلحی با تأکید بر این‌که تربیت نیروی انسانی انقلابی، مؤمن و متعهد از مهم‌ترین اولویت‌های کاری حوزه هنری است، گفت: ماموریت اصلی ما شناخت، تولید و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی از زبان هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حوزه هنری باید تعاملات سازنده‌ای با جامعه هنرمندان و مخاطبان و همچنین دستگاه‌های فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه‌ هنری با وجود هنرمندان و پیشکسوتان معنا پیدا کرده و معتقدم مردم ایران بسیار دلسپرده به گذشته تاریخی خود، آینده‌ی فرزندان و حرکت‌های روز افزون آینده هستند، از این‌رو حوزه‌ هنری برای ماموریت اصلی خود راهی جز اینکه محفلی برای حضور هنرمندان و پیشکسوتان باشد، ندارد.

مصلحی با تأکید بر این‌که تربیت نیروی انسانی انقلابی، مؤمن و متعهد از مهم‌ترین اولویت‌های کاری حوزه هنری است، افزود: نیروی انسانی ستون خیمه گاه حوزه هنری می باشد و به عبارتی دیگر حوزه هنری سیستمی می باشد که عنصر اصلی اش نیروی انسانی آن است.

وی با بیان این‌که حوزه هنری نیروهای انسانی خود را به مانند سایر نهادها فربه نکرده است، افزود: ما نیروهای خود را چابک کرده ایم، چرا که حوزه هنری انقلاب اسلامی یک نهاد برآمده از دل انقلاب بوده که ماموریت اصلی آن شناخت، تولید و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی از زبان هنر است.

مصلحی در ادامه به نقش و جایگاه مهم تبریز در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: اگر تصویر بزرگی از تبریز در اذهان نقش بسته است؛ به خاطر سوابق درخشان آن در طول تاریخ بوده، از این رو ما هم برای تبریز باید متناسب تصور بزرگی که آن داریم گام برداریم و متناسب با آن باید اثر خلق کنیم.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان این‌که تصویر ذهنی بزرگی از تبریز و آذربایجان در ذهن خود داریم، گفت: عقبه‌ عظیم تاریخی این خطه بسیار محکم بوده و می‌تواند به عنوان مرجعی برای ما باشد و راهی نداریم جز این‌که به سهم خود در این برجستگی عمل کرده و برای نسل‌های آینده کارنامه‌ی درخشانی برجای بگذاریم.

مصلحی ادامه داد: نگاه فعالیتی حوزه هنری استان باید به سمت تولید برود، آن هم تولیدی که حرفی نو و تازه برای گفتن و عرضه کردن داشته باشد؛ حوزه هنری استان در حوزه ادبیات پایداری و آفرینش های ادبی مزیت های زیادی دارد، و باید از این مزیتها به نحو احسن استفاده کند.

 

کد خبر 731960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha