تاریخ شفاهی چهل ساله پس از پیروزی انقلاب تدوین شود

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خواستار تدوین تاریخ شفاهی چهل ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شد و گفت: هنوز مطالب فراوانی در تاریخ چهل سال گذشته است که ناگفته مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در تبریز با تأکید بر  جذب حداکثری و دفع حداقلی اظهار داشت: اعتقاد دارم برخی از عناصر انقلاب بی دلیل کنار گذاشته شده اند.

وی با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل ممکن تبیین شوند، خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای هنری از جمله تئاتر و سینما برای تبیین دستاوردها و حقیقت‌های موجود در انقلاب اسلامی ضرورت دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شورای هماهنگی وظیفه دارد جنایات رژیم گذشته در همه عرصه ها را در مقابل چشم عموم قرار دهد، چراکه خاندان پهلوی به معنای واقعی کلمه بردند و غارت کردند.

آیت الله خاتمی خواستار تدوین تاریخ شفاهی چهل ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شد و گفت: هنوز مطالب فراوانی در تاریخ چهل سال گذشته است که ناگفته مانده است.

وی تصریح کرد: اگر بستر لازم و مناسب را فراهم نکنید تا حزب اللهی وارد صحنه شود؛ دیگران محکم وارد میدان می شوند و تاریخ انقلاب را تحریف‌گونه می نویسند و هر چه هم بعدها بنویسید تأثیری نخواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس خواستار راه‌اندازی و فعالیت هیأت علمی متشکل از جامعه‌شناسان و روانشناسان خبره در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شد و افزود: درست است که کمیته های مختلفی در شورا فعال هستند، اما هیأت علمی با شناخت از اوضاع جامعه می تواند در ارایه طریق مؤثر باشد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که باید حقایق موجود در جامعه را پذیرفت و بیان کرد، گفت: باید در اجرای برنامه‌های خود همه ذائقه ها را در نظر بگیرید.

 

کد خبر 731742

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha