اقتصاد کشور با رکود تورمی همراه است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور با رکود تورمی همراه است و با توجه به بالا بودن حجم نقدینگی، سخت گیری برای فعالیت بخش های خصوصی به تشدید رکود منتهی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، امروز در جمع فعالات اقتصادی درباره مالیات بر عایدی سرمایه املاک اظهار داشت: با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه املاک مخالف هستم چرا که با وجودی که اعلام شده هدف از طرح این مالیات مقابله با سوداگری در بخش املاک است اما با توجه نبود زیرساخت برای مقابله با سوداگری، انجام این مهم حداقل در مقطع زمانی فعلی ممکن نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه املاک باید آمایش اطلاعاتی وجود داشته باشد چرا که در حال حاضر اطلاعات موثقی در این رابطه وجود ندارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس، افزود: اقتصاد کشور با رکود تورمی است و با توجه به بالا بودن حجم نقدینگی، سخت گیری برای فعالیت بخش های خصوصی به تشدید رکود منتهی می شود.

آقاپور علیشاهی با بیان این‌که باید انگیزه سرمایه گذاری در بخش مسکن حفظ شود تا شرایط برای نوسازی بافت فرسوده ایجاد شود، ادامه داد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک باعث می شود انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش مسکن با مسئله روبرو شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:با کنترل مصالح ساختمانی می توان از افزایش قیمت مسکن جلوگیری کرد از طرفی با هدایت بیشتر نقدینگی به بخش مسکن زمینه کاهش نرخ بیکاری فراهم می شود.

کد خبر 732027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha