چرخ زندگی هنرمندان تئاتر تبریز نمی‌چرخد

پوریان گفت: متأسفانه اغلب فعالان هنر تئاتر تبریز یا در جای دیگر شاغل هستند و یا اگر زندگی خود را بر اساس درآمد حاصل از هنر پایه‌ریزی کرده‌اند، روزگار سختی می گذرانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، علي پوريان، کارگردان تئاتر و هنرهای نمایشی تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نقش آموزشگاه ها در روند پيشرفت تئاتر تبريز بعد از دانشگاه نبي اكرم بسيار برجسته بوده است.

وی با بیان این‌که پيشرفت كمي و كيفي تئاتر تبريز بسيار مشهود است و مي توان اين سال ها را با دهه هاي قبلي مقايسه كرد، افزود: امیدواریم با ورود بخش خصوصی در این عرصه شاهد شکوفایی بیش از پیش هنر تئاتر در تبریز باشیم.

پوریان با اعلام اینکه اقتصاد تئاتر تبریز نمی چرخد و در حال حاضر وضعیت آن خوب نیست، گفت: یک سری گلوگاه هایی وجود دارد که فعالان تئاتر را به سمت فعالیت در محورهای دیگری سوق می دهد.

این کارگردان تئاتر با ابراز تأسف از این‌کهچرخ زندگی هنرمندان تئاتر تبریز نمی‌چرخد؛ افزود: اخیرا یک سری فعالین وارد این عرصه شده اند که هدفشان تزریق نفس تازه به تئاتر تبریز است باید قدردان آنها بوده و از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: برای جذب مخاطب می بایست یک سری آزادی عمل هایی به هنرمندان داده شود و مسوولان حمایت های مالی از آن داشته باشند.

کارگردان نمایش «مهمان ناخوانده» ادامه داد: اگر تئاتر را به یک مثلت تشبیه کنیم، گروه تئاتر یک راس آن، مردم قطب دیگر و موضوعات نمایش قطب سوم این مثلث هستند.

وی یادآور شد: متأسفانه اغلب فعالان هنر تئاتر تبریز یا در جای دیگر شاغل هستند و یا اگر زندگی خود را بر اساس درآمد حاصل از هنر پایه‌ریزی کرده‌اند، روزگار سختی می گذرانند.

کد خبر 732159

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha