استکبار به دنبال تفرقه افکنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه الان استکبار جهانی در تمام دنیا سعی دارد حرف های بی پایه و اساس و دروغ را در بین ملت های مختلف جهان نشر دهد گفت: استکبار به وسیله این حرکات و اقدامات شوم و پست خود بین ملت ها اختلاف افکنی می کن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: تنها ریسمانی که ما را به خداوند می‌رساند و از حیوانیت دورمان می‌کند تقوا است.

وی با اشاره به اینکه صداقت و راستگویی یکی از ابزارهایی است که انسان را به تقوا می رساند عنوان کرد: اگر ما در این مسیر قدم برداریم، حرف، کلام و گفتارمان را بر اساس سفارش قرآن کریم مستند و درست بیان کنیم با صادقین مشهور می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر قرار باشد هر کسی هر نوع قضاوتی بکند و حرف‌هایش را بدون اینکه از صحت و کذب آن اطلاع داشته باشد و شنیده های بی پایه و بی اساس را مطرح کند، قطعا جامعه به هم ریخته و بی معنا می شود.

ناصری یزدی با بیان اینکه الان استکبار جهانی در تمام دنیا سعی دارد حرف های بی پایه و اساس و دروغ را در بین ملت های مختلف جهان نشر دهد گفت: استکبار به وسیله این حرکات و اقدامات شوم و پست خود بین ملت ها اختلاف افکنی می کنند و از این اختلافات هم به نان و نواهایی می رسند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در فضاهای مجازی دروغ های کذب را نسبت به افراد مختلف منتشر می کند گفت: این حرکت دروغ و دشمنی با خدا و به هم ریزی مردم و تفرقه اندازی بین آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه انگلیسی ها از ابتدا مردم را با حیله و مکر به فریب مردم می پرداختند تا آنها را از پیشرفت باز بدارند و خودشان به منفعت برسند گفت: امروز هم آمریکایی ها چنین خصلتی دارند و به این طریق به چپاول مردم می پردازند.

ناصری یزدی گفت: ملت ما یک ملت مسلمان است و با چنین کشورهایی تفاوت های بسیاری داریم، از این رو مردم و مسئولان ما باید نسبت به تمام حرکات و حرف هایی که می زنند باید آگاهی و اطلاع کامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک حرفی را نمی دانیم که چه مدرک و سندی دارد را نباید قبول کنیم و نه باید آن را به دیگران بیان کنیم، این بصیرت باید در ما باشد و این فضاها و حرف ها را باید در جامعه ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: شیطان دشمن ماست و جز بدی ما را نمی خواهد و امروز شیطان بزرگ به فرموده حضرت امام خمینی(ره) آمریکای جنایتکار است.

ناصری یزدی با بیان اینکه بیان حرف های مستند و بر اساس صدق یک واجب است که خداوند بر دوش ما گذاشته بیان کرد: به هیچ عنوان نباید حرف هایی که دشمنان ما می زنند را باور کنیم، این فرمایش قرآن کریم است که نباید به سمت حرف هایی که دشمنان می زنند برویم.

وی ادامه داد: خیلی از افراد جامعه در کنار یکدیگر می نشینند و مباحثی را مطرح می کنند که اگر از هر یک آنها بپرسیم که سند و مدرکت چیست می بینیم این حرف ها را تنها بر اساس یک سری شنیده ها مطرح کرده و اصلا از صحت و سقم آن اطلاعی ندارد.

وی به تعرض های پی در پی به خط لوله آب یزد انتقاد و خاطرنشان کرد: ما از مسئولان استان اصفهان توقع داریم که جلوی این تعدی‌ها را بگیرند، چه با نیرو گذاشتن و چه با هر اقدام دیگری این چنین حرکات را متوقف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه به راحتی می‌توان جلوی این چنین تحرکات را گرفت گفت: کسی که سوار بر بولدوزر می‌شود و خط لوله را خراب می‌کند را قطعا می‌توان شناسایی و متوقف کرد و با برخورد جدی زمینه پیشگیری از این حرکت را فراهم آورند.

ناصری یزدی اگر نمی‌توانند نیرو برای حفاظت از خط لوله آب بگذارند ما خودمان این کار را می‌کنیم چون الان دیگر مردم نیستند و عده‌ای خرابکار به دنبال سوء استفاده و به هم زدن شرایط هستند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دولت‌های ما در برابر حرکت‌های فرهنگی و دینی کوتاهی کردند عنوان کرد: این کوتاهی به دلایل مختلف به ویژه در فرهنگ دینی انجام شده و آموزش و پرورش و سایر نهادهای آموزشی ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که فرزندان ما نتوانند با آموزه‌های دینی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای که برای سند تحول بنیادین وجود دارد را اجرایی کنید و فرزندان ایران را در مدارس به گونه‌ای تربیت کنید که دین، اخلاق و فرهنگ در میان آنها بی‌ارزش جلوه نکند.

ناصری یزدی افزود: اگر آموزش و پرورش ما درست فعالیت کرده بود امروز با آسیب‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده را مشاهده نمی‌کردیم و مواردی از جمله سگ‌بازی را در بین جوانان نداشتیم.

پایان پیام

کد خبر 734582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha