برنامه‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اعلام شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های جنبی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان آذربایجان شرقی از 29 مهر تا 4 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. این دوره از نمایشگاه با حضور 941 ناشر از سراسر کشور و با ارائه 155 هزار و 855 عنوان کتاب در بخش داخلی و 99 ناشر و 24 هزار و 300 عنوان در بخش بین‌الملل برگزار می‌شود.

«علی محرمی»، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در تبریز برنامه‌های جنبی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را اعلام کرد و اظهار داشت: بخشی از این برنامه‌ها به صورت عمومی و در طول برگزاری نمایشگاه اجرا می‌شود و بخشی نیز به صورت تخصصی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشن امضاء و رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب، سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی، مواد مخدر، قصه‌گویی برای کودکان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شب شعر را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برشمرد.

به گفته محرمی ویژه‌برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تئاتر خیابانی و ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان از دیگربرنامه‌هایی است که در بخش جنبی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تبریز بستری برای تولید اندیشه و دسترسی آسان‌تر متخصصان، پژوهشگران و دانشجویان و علاقه‌مندان به منابع مورد نیازشان است.

وی یادآور شد: از استان آذربایجان شرقی 70 ناشر به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه در 5 سالن مجزا و 860 غرفه برگزار می‌شود و بخش فروش متمرکز کتاب‌هایی از 40 ناشر که امکان حضور در نمایشگاه را نداشتند عرضه می‌کند.

محرمی خاطرنشان کرد: مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد که از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با تخفیف 20 درصدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

گفتنی است، همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال، برنامه‌های جنبی متعدد و متنوعی در محل سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 735033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha