چالش‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی مورد بررسی قرار گرفت

نشست هم اندیشی فرهنگی استان با حضور مدیران و جمعی از فعالان فرهنگی استان در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون فرهنگی مجلس امروز در این نشست هم اندیشی با اشاره به اهمیت ساماندهی در حوزه فرهنگ اظهار داشت: شیوه رسیدگی به اداره سازمان صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان، تنظیم قوانین بعد از ادغام سازمان گردشگری، بررسی قانون ساماندهی پیام رسا های داخلی و فضای مجازی در دستور کار مجلس است.

محمداسماعیل سعیدی با بیان این‌که شیوه حمایت از مستند سازان، انیمیشن سازان و هنرمندان از جمله اقدامات مجلس برای ساماندهی حوزه فرهنگ بوده است، خاطرنشان کرد: ارتقای یزان بودجه فرهنگی کشور نیز یکی از مهم ترین پیگیری های نمایندگان بوده است.

وی با اشاره به جمع بندی بودجه سال آینده در مجلس گفت: بهتر است مشکلات و نیازهای نهادهای فرهنگی استان در اسرع وقت جمع آوری، تا رایزنی های لازم در کمیسیون تلفیق و فرهنگی برای جذب بودجه انجام شود.

همچنین مترضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی یکی از مهمترین آسیب های حوزه فرهنگ را جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی دانست و گفت: نبود انسجام و استراتژی جامع و هدفمند باعث شده است نهادها و ارگان های فرهنگی جزیره ای عمل کنند.

وی افزود: نبود انسجام در کارهای فرهنگی یا باعث موازی کاری و هدر رفت منابع مالی شده و یا باعث می شود خروجی مثبتی از اقدامات انجام شده، حاصل نشود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به 40 سالگی انقلاب خاطرنشان کرد: اگر امروز در میان مردم بدبینی و سلب اعتمادی وجود دارد، دلیل اصلی آن ضعف کارکرد متولیان فرهنگی است که یا خدمات نظام را به خوبی برای جوانان و مردم تشریح نکرده اند، یا سیاسیون برای رسیدن به اهداف غاصب با ایجاد دوقطبی سازی همدیگر را سیاه نمایی کرده و امید را از جامعه گرفته اند.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه 36 حوزه هم اکنون تحت پوشش مستقیم این اداره کل فعالیت می کنند، گفت: کل اعتبارات این اداره در دو سال متوالی به رغم افزایش 3 برابری، یک میلیارد تومان شده در حالی که کف نیاز ما با تمام ملاحظات سالانه حدود 50 میلیارد تومان است.

کد خبر 735082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha