"حیدربابایه سلام" شاهکاری بر تارک ادبیات ایران است

علیمحمدی گفت: حیدربابایه سلام شاهکاری درخشان بر تارک ادبیات کشور است که تاکنون ده‌ها ترجمه از این اثر به زبان های فارسی، کردی، گیلکی، عربی و انگلیسی با تیراژهای بالا منتشر شده است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ابوالفضل علیمحمدی» امروز (سه شنبه یکم آبان) در نشست اهالی شعر و ادب تبریز که با عنوان "تأملی در شاهکارهای فارسی و ترکی استاد شهریار" در نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بررسی آثار "هذیان دل" و "حیدربابایه سلام" به عنوان دو شاهکار ادبی استاد شهریار اهمیت بسیاری دارد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان و رئیس انجمن ادبی تبریز، گفت: هذیان دل یکی از شاهکارهای ادبی استاد شهریار به زبان فارسی است که بر اساس دو روایت‌ شفاهی یکی از خود استاد شهریار و دیگری از مرحوم لطف‌اله زاهدی، در زمان حضور استاد شهریار در تهران در سال ١٣١٨ سروده شده است. 

وی تصریح کرد: هذیان دل اثری است که مورد ستایش تمام شاعران و اساتید ادبیات ایران زمین قرارگرفته است و اثر ماندگار استاد شهریار در زبان فارسی محسوب می شود. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شاهکار استاد شهریار در زبان ترکی آذربایجانی، گفت: وی منظومه حیدربابایه سلام را در سال ١٣٢٩ به توصیه مادرش سروده است و این اثر برای اولین بار در سال ١٣٣٢ در تبریز به چاپ رسیده است. 

علیمحمدی افزود: حیدربابایه سلام شاهکاری درخشان بر تارک ادبیات کشور است که تاکنون دهها ترجمه از این اثر به زبان های فارسی، کردی، گیلکی، عربی و انگلیسی با تیراژهای بالا منتشر شده است. 

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر لغایت ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 735488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha