کلنگ‌زنی فاز اول عملیات مجموعه شمس تبریزی خوی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد  در سفر ریاست جمهوری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: کلنگ‌زنی فاز اول عملیات مجموعه شمس تبریزی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد آغاز خواهد شد.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه  کلنگ‌زنی فاز اول عملیات مجموعه شمس تبریزی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد در سفر ریاست جمهوری آغاز خواهد شد، گفت: ۴ موزه مشارکتی و خصوصی در استان آذربایجان غربی فعالیت دارند و ۳ موزه نیز امسال هدف گذاری شده که موزه مدرسه ۲۲ بهمن، موزه طب دانشگاه ارومیه و موزه کودک را شامل می شود.

 

جباری با بیان اینکه ۱۲ مورد موزه تخصصی نیز در دست اقدام است، تصریح کرد:  موزه بوکان، موزه صلح سردشت، موزه قاجار و موزه نسخ خطی در محل موزه فعلی مردم‌شناسی ارومیه جز این موزه‌ها هستند.

 

 این مقام مسوول اظهار کرد: تنوع موزه‌ها برای استان که اماکن تاریخی و دیدنی زیادی دارد در رونق گردشگری موثر و مهم بوده و به‌عنوان مقاصد گردشگری دارای اهمیت ویژه ای است.


این مقام مسوول بابیان اینکه طی سال جاری ۴۰ مورد پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری  را در استان داشتیم، بیان کرد: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها ۵۰ درصد با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال بوده است که  ۷۹۰ اتاق جدید با ۱۶۷۸ تخت به اقامت گردشگران در استان آذربایجان غربی  اضافه خواهد شد.

 

 وی گفت:  ۷ مجتمع گردشگری و پذیرایی و ۱ مجتمع سلامت نیز با ۳۰ درصد پیشرفت در حال احداث و پیشرفت فیزیکی است.


جباری در ادامه سخنان خود با اشاره به مجموعه اقامت در هتل‌ها‌ و مراکز اقامتی استان در طی 7 ماهه سال جاری، افزود: ۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۹۵ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

این مقام مسوول در پایان سخنان خود یادآور شد: بازدید از تمام اماکن تفریحی، توریستی و تفرج‌گاه‌های استان به‌طور تقریبی، ۱۸ درصد و بازدید از موزه‌ها نیز ۲ درصد افزایش یافته است.


 

 

 

کد خبر 740079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha