بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار مفاهیم عالی مکتب شیعه هستند

حجت الاسلام نواب با اشاره به ویژگی های تشیع نسبت به مذاهب دیگر اسلامی گفت: چهار ویژگی منحصر به فرد بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار، در کنار هم مفهومی عظیم به نام تشیع می سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدابوالحسن نواب»، امروز در نخستین همایش از سلسله جلسات "جامعه مهدوی، وظایف و مسؤولیت ها" در تبریز اظهار داشت: چهار ویژگی منحصر به فرد بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار، در کنار هم مفهومی عظیم به نام تشیع می سازند.

رئیس دانشگاه بین المللی ادیان و مذاهب "انتظار" را مهمترین ویژگی شیعه معرفی کرد و گفت: مفهوم انتظار کاری کرده که ما شیعیان با اینکه یک پنجم جمعیت مسلمانان جهان هستیم اما همیشه برابر با جمعیت و فرقه های دینی مطرح شده ایم.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: تشیع هم انتظار دارد و هم عدالت و این دو در هم آمیخته هستند، ما چون خواهان تحقق عدالت در سراسر جهانیم چشم انتظار منجی و نجات بشریت هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه زن در مفاهیم اسلام و تشیع اظهار داشت: شهید مطهری در رابطه با جایگاه زنان در انقلاب با حضرت امام خمینی(ره) صحبت کرده و گفته است " امام از ما به نقش زن در انقلاب اسلامی آگاه‌تر است و حضور زنان را در صحنه بیشتر و موثرتر می داند".

نواب با بیان اینکه مرد از دامن زن به معراج می رود، افزود: ۶۰ درصد از زائران پای پیاده کربلا امسال خانم‌ها بودند؛ بانوان قهرمان شیعه همپای مردان در طول تاریخ از زیارت حسین بن علی(ع) دست نکشیدند.

کد خبر 741207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha