جشنواره بین‌المللی تئاتر الف در تبریز آغاز شد

همزمان با آغاز برنامه‌های جشن بهار مهربانی، جشنواره بین‌المللی تئاتر الف با روزکرد صلح جهانی در تبریز کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جشنواره بین المللی الف با رویکرد صلح در تبریز با برپایی نمایش‌های صحنه‌ای و کارگاه‌های آموزشی به مدت یک هفته در تبریز برگزار شده و چهارم آذرماه پایان خواهد یافت.

«محمد محمدپور» مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاح جشنواره تئاتر بین‌المللی الف، اظهار داشت: این جشنواره برآیند اراده هنرمندان ما برای رقم زدن اتفاقی مهم نه در آذربایجان و ایران بلکه در کل جهان می‌باشد.

وی با بیان این‌که هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم ارزشی است، تاکید کرد: صلح و دوستی، رسالت نبی اکرم(ص) است و با این رویداد نشان می‌دهیم دین ما طرفدار صلح و آزادی است.

رحیم شهرتی‌فر، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز در این آیین با ابراز خشنودی از حضور هنرمندان نامی در تبریز اظهار داشت: خوشحالم که به شهر تبریز، شهر اولین‌ها آمده‌اید و از محوریت  برگزاری این جشنواره استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که قدمت هنر در آذربایجان و تبریز بسیار قابل توجه است، ادامه داد: امیدواریم آنچه آرزوی دل ماست را به نمایش بگذارید که کشور ما کشور صلح و دوستی و مخالف با جنگ و خونریزی است.

مهدی لزیری، پیشکسوت تبریزی تئاتر نیز اظهار داشت: تبریز در طول ۱۳۰ سال تجربه‌ تئاتری خود شاهد جشنواره‌های بسیاری بوده و امسال این جشنوارع نیز با تبریز ۲۰۱۸ تقارن یافته است.

کد خبر 741183

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha