اجرای طرح پاییزه کتاب در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح پاییزه کتاب در استان خبر داد.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب ترتیب یافت، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱۳ کتابخانه عمومی، ۳۱ کتابخانه مشارکتی و ۳۰۰ کتابخانه مسجدی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که به ازای هر ۵ هزار نفر باید یک واحد کتابخانه ای در کشور تاسیس شود، افزود: فاصله ما با میانگین فضای کتابخانه ای زیاد است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در کشور ما به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ مترمربع فضای کتابخانه ای در اختیار مردم قرار گرفته است که این وضعیت به هیچ عنوان شایسته مردم فرهنگ‌دوست ایران و آذربایجان نیست.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح پاییزه کتاب در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از ۲۴ آبان تا ۴ آذرماه در استان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: کتابفروشی های نمونه برای مردم معرفی شدند که کتاب های تالیفی و ترجمه را با تخفیف در اختیار مردم قرار می دهند.

وی همچنین با ارایه گزارشی از میزان بازدید و فروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: تعداد بازدید کننده از نمایشگاه کتاب تبریز در سال جاری ۸۰۰ هزار نفر بود که ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب از این نمایشگاه خرید کردند.

کد خبر 741230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha