تابلوی نقاشی مجاهدان مشروطه در تبریز رونمایی شد

مراسم بزرگداشت یکصدوچهارمین سالگرد وفات ستارخان، سردار ملی و آیین رونمایی از جدیدترین اثر استاد صابر بقال اصغری با نام مجاهدان مشروطه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم بزرگداشت یکصدوچهارمین سالگرد وفات ستارخان، سردار ملی و آیین رونمایی از جدیدترین اثر استاد صابر بقال اصغری با نام مجاهدان مشروطه، در محل تالار اندیشه ائل گلی برگزار می شود.

صابر بقال اصغری در این مراسم با تقدیر از ابتکار عمل شهرداری تبریز در برگزاری این مراسم اظهار داشت: هنر و هنرمند جایگاه ویژه ای در مجموعه شهرداری پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که پارک مفاخر هویت شهر تبریز است، گفت: تورهایی که به شهر تبریز می آیند باید به سمت پارک مفاخر هدایت شوند تا اسامی و چهره مفاخر این شهر را ببینند.

بقال اصغری با اشاره به علاقه خود به سردار ملی گفت: اولین تمرینم را از نقاشی ستارخان آغاز کرده ام که در واقع دلیل اصلی نقاش شدن من ستارخان بود.

این هنرمند نقاش تبریزی افزود: در دوره ای دیگر با سنگ ها تابلویی خلق کردم که چهره ستارخان را دربرگرفته و در موزه مشروطه ماندگار شد که باز هم نتیجه علاقه ام به مجاهدان مشروطه بود.

وی با بیان این‌که همیشه از بابت فرا رسیدن روز ۲۵ آبان که متعلق به سالگرد وفات ستارخان است دلم می گرفت که چرا به اسطوره ها و قهرمانانمان ارزش نمی‌دهیم، گفت: گروهی در حوزه تبریز 2018 بدون وابستگی به نهادی خاص و به صورت مردمی در حال فعالیت هستند و به زودی نتیجه اقدامات آنها را خواهید دید.

شایان ذکر است؛ صابر بقال اصغری مبتکر رشته موزائیک سنگ بوده و تابلو مجاهدان مشروطه نیز در همین سبک است. او دارای نشان درجه ۲ هنری و نشان ملی صنایع دستی است. تعداد زیادی از آثار بقال اصغری در پارک مفاخر تبریز در معرض دید عموم قرار دارد.

کد خبر 741218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha