دشمنان به دنبال ترویج افکار انحرافی در هیأت‌های مذهبی است

آل‌هاشم گفت: دشمن در قالب برنامه های همچون دهه محسنیه و دهه صادقیه و غیره در راستای ترویج افکار انحرافی حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در جمع اعضای مجمع الذاکرین تبریز، اظهار داشت: مسئولان هیأت های حسینی آگاه باشند؛ دشمن در قالب برنامه های همچون دهه محسنیه و دهه صادقیه و غیره در راستای ترویج افکار انحرافی حرکت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پاسخ به این تفکرات التقاطی تنها با حرکت در مسیر دین مبین اسلام و با پایندی به آرمان های انقلاب اسلامی ممکن می شود.

وی با اشاره به هفته وحدت در ماه ربیع الاول و توجه به وحدت برادران شیعه و سنی گفت: به ابتکار حضرت امام راحل ۱۲ تا ۱۷ ماه ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده و شیعیان و اهل تسنن البته به غیر از وهابیت با وحدت و یکپارچگی اهداف جامعه اسلامی را دنبال میکنند.

امام جمعه تبریز بیان این‌که دشمنان اسلام به دنبال اختلاف در مجالس و محافل تاثیرگذار هستند، گفت: دشمنان با رصد کامل جامعه ما به این نتیجه رسیده اند که برای ایجاد اختلاف در بین تشکّل های مذهبی و دینی باید افکار التقاطی را در بین جوانان اشاعه دهند.

وی افزود: دشمن با هراس از حضور پرشور و شکوه جوانان در هیأت های حسینی مترصد فرصت برای ضربه زدن به عقاید جامعه ماست که همین محافل و مجالس حسینی باید سنگرهای بصریت افزایی و تبیین اندیشه های اسلامی باشد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی در بین مداحان و شاعران آئینی تصریح کرد: وحدت و همدلی باید به عنوان یک اصل مورد توجه هیأت های حسینی و مادحان و شاعران آستان پاک اهل بیت قرار گیرد تا در تبیین آموزه دینی در مجالس مذهبی موفق از گذشته عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همیّت و تعصب در حوزه مداحی را بسیار مهم دانست و گفت: پیشکسوتان عرصه مدح و مرثیه الگویی برای کسانی هستند که به تازه گی پا به این عرصه گذاشته اند از این رو باید از جوانان با استعداد در این حوزه حمایت های لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با تاکید بر استفاده از اشعار حماسی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در مجالس دینی گفت: مادحان و ذاکران اهل بیت در ذکر مصیبت های خود علاوه بر تبیین سیره ائمه معصومین؛ از شعرهای حماسی استفاده کنند.

 

کد خبر 741694

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha