نقش محوری تبریز در تاریخ معاصر کشور غیرقابل انکار است

شهین‌باعر گفت: تبریز در تمام زمینه های تصمیم سازی و تصمیم گیری در تاریخ ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی؛ نقش آفرین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ایرج شهین باهر» امروز در آیین بزرگداشت سالروز درگذشت ستارخان و رونمایی از تابلو نقاشی"مجاهدان مشروطه" اظهار داشت:  رهبر انقلاب فرمودند؛ "آذربایجان سر ایران است" به عبارت دیگر تبریز در تمام زمینه های تصمیم سازی و تصمیم گیری در تاریخ ایران نقش آفرین بوده است.

شهردار تبریز با بیان این‌که تبریز از مشروطه تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش مهمی در تاریخ معاصر کشور داشته است، خاطرنشان کرد: معرفی تاریخ تبریز در برنامه های مختلف تبریز ۲۰۱۸ کاری بزرگ و مهم است.

وی ادامه داد: تنها اگر یک مورد بازار را در نظر بگیریم، وجود این بازار که قدمتی ۷۵۰ ساله دارد، نشان می دهد اینجا قطب تجارت جهان بوده است و نظیر آن هنوز در جهان وجود ندارد.

شهردار تبریز نخستین پایتخت تشیع بودن در جهان اسلام را افتخاری بزرگ برای تبریز دانست و افزود: تبریز در طول تاریخ و در تمام حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و ... مفاخر بزرگی داشته که این خاک پرگهر هنوز مهد پرورش بزرگان دیگری است.

شهین باهر با تأکید بر این‌که نباید یاد بزرگان و مفاخر شهر تبریز فراموش شوند، تصریح کرد: مقام و منزلت مفاخری که امروز در شهر در حال زندگی هستند؛ را باید گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه این شهر هنوز برای دیدن و شنیدن مطالب بسیاری دارد، اظهار داشت: برای اینکه داشته هایمان را به جهانیان نشان دهیم؛ باید از توان هنرمندانمان بهره بگیریم و و برای این امر نیز باید به هنرمندان بها داد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجموعه تابلوهای استاد بقال اصغری در مجموعه پارک مفاخر باید به همه مردم این شهر معرفی شود و از مردم تبریز بخواهیم ابتدا خودشان و سپس میهمانان این شهر را به آن پارک دعوت کنند.

کد خبر 741248

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha