کتاب "قطعه مقدس" در سردرود رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب قطعه مقدس، دومین اثر تألیف شده در سبک نمادگرایی جادویی در شهر سردرود برگزار می شود.

«سید هادی اسحقی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: آیین رونمایی از کتاب قطعه مقدس، اثر سعید مبیّن شهیر فردا چهارشنبه  از ساعت 15در کتابخانه عمومی شهر سردرود برگزار خواهد شد.

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری موسی بن جعفر سردرود (تخصصی پژوهش) با بیان این‌که کتاب در ۲۳ فصل مجزا در طول پنج ماه نگارش یافته است، ادامه داد: مراسم رونمایی با حضور مسؤولان فرهنگی، شاعران و نویسندگان منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کتاب دومین اثر نوشته شده در سبک نمادگرایی جادویی یا مجیکال سمبلیسم می باشد که در ادامه کتاب پایان نامه اثر همین نویسنده به نگارش رسیده است. نمادگرایی جادویی سبکی شبیه به سبک نمادگرایی با تفاوت های ساختاری و مفهومی است.

اسحقی ادامه داد: استفاده از عناصر توحیدی در این سبک و الزامی نبودن حالات ترس، نگرانی و وحشت در متون و شعر ها از جمله ویژگی‌های این سبک است.

وی افزود: قطعه مقدس در 156 صفحه و در قطع  رقعی به زیور طبع آراسته شده است، تفاوتی که این کتاب با پایان نامه دارد؛ سه اصل بسیار مهم است. این سه اصل عبارت از؛ استفاده از لغات متنوع تر نسبت به پایان نامه، دشوارتر بودن فهم جملات نسبت به پایان نامه به دلیل استفاده از تلمیحات فراوان و اساطیر مختلف ملل و در نهایت فصل بندی برای کتاب می باشد.

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری موسی بن جعفر سردرود یادآور شد: موضوع کلی کتاب ادبی-فلسفی است که آینده انسان، جهان بینی او و مشکلاتش بررسی شده و هدف بیشتر بررسی فساد و به هم ریختگی تمدن های آینده است؛ این آسیب ها می توانند از جنگ های بسیار عظیم شروع شوند و به گسترش بیماری ها و افسار گسیختگی هوش مصنوعی و از دست دادن انسانیت از وجود انسان ها بینجامند.

گفتنی است، در مقدمه کتاب آمده است: «جهان امروز از ما یک چیز مهم می خواهد؛جهان امروز،همان نوزاد دیروز نیست که از انسان بخواهد جنگ راه بیندازد یا به شکل ابر های آسمان دقت کند.جهان امروز دیگر پیر تر شده است.او می خواهدبه آرزوی دوران کودکی اش برسد؛بنابر این از انسان می خواهد بهشتی فراخ برایش بنا کند.بهشتی که پدرانمان نتوانستند به طور کامل بسازند.جهان امروز یک پادشاه بزرگ برای امپراطوری این جهان نیاز دارد.»

کد خبر 741698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha