درآمدزایی و اشتغال دو مشخصه مهم گردشگری در اقتصاد مقاومتی است

پاک آئین گفت: سالانه ۲۷ میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کنند که از این تعداد سه میلیون را گردشگران خارجی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «محسن پاک آئین» امروز در پیش سمینار همایش بین المللی "فقه گردشگری" که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب تأکید دارند که گردشگری یکی از ظرفیت‌های اقتصادی برای اشتغال زایی و درآمدزایی در کشور است.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این‌که گردشگری مذهبی از نگاه رهبر انقلاب بارها مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: سالانه ۲۷ میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کنند که از این تعداد سه میلیون را گردشگران خارجی تشکیل می دهند. 

پاک آئین خاطرنشان کرد: امروزه سیر گردشگری به سمت گردشگری پاک پیش می‌رود و این تنها مختص کشور ما نیست، گردشگری پاک، گردشگری مبتنی بر غدای حلال است؛ می‌توانیم ایران را به مقصد سفرهای پاک و مبتنی بر دین تبدیل کنیم. 

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان با بیان این‌که مجاورت آذربایجان شرقی با چند کشور خارجی، فرصت مناسبی برای رونق گردشگری است، یادآور شد: اگر توریسم درمانی در استان‌های همجوار با کشورهای خارجی ساماندهی شود، می‌تواند یکی از منابع اصلی درآمد استان‌ها شود. 

وی درآمدزایی و اشتغال زایی دو مشخصه مهم گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: طبق آمارهای معتبر سایت‌های گردشگری، صنعت گردشگری درآمدزا بوده به طوری که سود مالی حاصل از آن مبلغ بسیار زیاد است.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: طبق آمار جهانی نزدیک به  ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا در صنعت گردشگری شاعل شدند، به عبارتی با ورود هر گردشگر به کشور، ۹ شغل ایجاد می‌شود. 

کد خبر 741996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha