همايش توسعه صادرات غير نفتي در تبريز برگزار شد

بيست و چهارمين همايش توسعه صادرات غير نفتي با حضور فعالان اقتصادي، توليد کنندگان و صادرکنندگان نمونه در تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، بيست و چهارمين دوره همايش صادرات غيرنفتي با هدف حمايت جدي دولت از بخش خصوصي، تک نرخي شدن قيمت ارز، مشارکت دادن بخش خصوصي در تصميم گيري ها و استفاده از نظرات کارشناسان اتاق بازرگاني از جمله مهم ترين خواسته هاي فعالان اقتصادي بخش خصوصي در تبريز برگزار شد.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي آذربايجان شرقي در این همایش گشايش با بيان اين‌که برحسب شرايط روز کشور، همايش با محوريت ديپلماسي اقتصادي برگزار مي شود، گفت: طبق سياست‌هاي مورد تاکيد رهبري براي رسيدن به رشد و توسعه پايدار به يک ديپلماسي اقتصادي نياز داريم.

«صمد حسن‌زاده» خاطرنشان کرد: شرايط سخت اقتصادي که قدرت‌هاي بزرگ جهاني به صورت ظالمانه از طريق تحريم ها براي کشور تحميل کرده اند، معيشت، اقتصاد و سلامتي مردم کشورمان را با مشکل مواجه نموده است.

وي با بيان اين‌که بر اساس منشور سازمان هاي بين‌المللي هيچ قدرتي حق ندارد معيشت مردم را تهديد و تحريم کند، تصريح کرد: تمام ملت‌ها و مسؤولان نظام‌هاي سياسي دنيا مي بايست با حفظ اقتدار و با ايجاد تعامل و احترام متقابل عمل نمايند.

حسن‌زاده با تأکید بر این‌که مسؤولان کشور و فعالان اقتصادي باید با همکاري و هم افزايي بيشتر، در اصلاح و رفع موانع موجود تلاش کنند، افزود: شرايط سختي براي کشور تحميل شده است به طوري که عدم دسترسي به بازار جهاني، کاهش دسترسي به تکنولوژي روز دنيا، افزايش هزينه‌هاي تامين کالا و مشکلات بي‌شمار در انتقال پول و بي ثباتي ارزش پول ملي در مقابل ارزهاي خارجي و نيز توسعه رانت و فساد در دستگاه دولتي مشکلات عمده اي را براي ملت و جامعه صنعتي به وجود آورده است.

رئيس اتاق بازرگاني تبريز ادامه داد: امروز سرمايه‌گذار خارجي رغبتي براي حضور در ايران نداشته و حتي سرمايه‌گذاران خارجي که قبلا به صورت مشارکتي سرمايه‌گذاري کرده بودند به نوعي تلاش به خروج سرمايه خود از کشور را دارند.

وي با بيان اينکه؛ جامعه صنعت، معدن و اقتصاد کشور با تمام شرايط موجود تلاش دارد به توليد خود ادامه دهد، افزود: نگراني هايي اين فعالان را تهديد مي‌کند چرا که مديران واحدهاي توليدي حداکثر به مدت 6 ماه مواد اوليه مورد نياز خود را تامين نموده اند ولي سوال اينجاست که بعد از 6 ماه تکليف اين واحدها چه خواهد بود؟

حسن زاده به اشاره به این‌که بدترين روز براي ما روزي است که نتوانيم پاسخگوي کارگران باشيم و يا نتوانيم فعاليت خود را ادامه دهيم، تصريح کرد: فعالان اقتصادي هيچ گونه برنامه مدوني را در راستاي توسعه اقتصادي کشور نمي‌بينند از اين‌رو انتظار مي رود متوليان  امر با حفظ ارزش‌هاي ملي، در رفع نگراني‌هاي موجود اقدامات موثري را انجام دهند.

 

کد خبر 742267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha