مرکز بین المللی نظامی شناسی در تبریز افتتاح شد

مرکز بین المللی تحقیقات نظامی شناسی به همت یکی از فرهیختگان عرصه ادب و فرهنگ در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، به دنبال برگزاری کنگره بین‌المللی حکیم نظامی گنجه‌ای که با حضور اساتید داخلی و خارجی و نظامی پژوهان آبان ماه در دانشگاه تبریز برگزار شد؛ امروز مرکز بین المللی تحقیقات نظامی شناسی به همت یکی از فرهیختگان عرصه ادب و فرهنگ در تبریز افتتاح شد.

«علی پولاد»، مؤسس مرکز بین المللی تحقیقات نظامی شناسی تبریز در آیین افتتاح این نهاد فرهنگی اظهار داشت: حکیم نظامی گنجوی، شاعر و داستان‌سرای قرن ششم هجری، علاوه بر پنج گنج، دیوان قصاید و غزلیاتی هم دارد و به جز شاعری و سخن وری، در علوم عقلی به ویژه در فلسفه، منطق، ریاضیات و نجوم هم سرآمد بوده است.

وی با بیان اینکه نقش نظامی گنجه ای در ادبیات فارسی و آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: نظامی‌ گنجوی دارای شخصیت جهانی است، اما این شاعر بزرگ در بین کشورهای منطقه از جمله ایران، آذربایجان، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه غریب مانده است.

پولاد با اشاره به برگزاری نخستین کنگره نظامی گنجه ای در تبریز، گفت: برای معرفی شخصیت‌ جهانی این حکیم فرزانه، دومین کنگره نظامی‌گنجه ای در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و سومین آن در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

مؤسس مرکز بین المللی تحقیقات نظامی شناسی تبریز با تاکید بر این‌که نظامی در احیای ادبیات غنای کشورمان بی‌نظیر و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: نظامی گنجه ای حکیم و دارای شخصیت چند بعدی است.

کد خبر 742016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha