شیوه‌های وصول مالیات در کشور اصلاح شود

رئيس کميسيون کشاورزي مجلس گفت: برخي از مشکلات صادرات ناشي از شیوه اخذ ماليات است، چراکه وقتي با توليدکنندگان کشاورزي صحبت مي‌شود، آنها اذعان مي کنند که بعضا بدون دليل و سند ماليات گرفته مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمدعلي کي‌خواه» در بيست و چهارمين همايش ملي توسعه صادرات غيرنفتي کشور با عنوان «ديپلماسي اقتصادي» اظهار داشت: سرمايه، نيروي انساني، منابع طبيعي و ارز خارجي از جمله عوامل توسعه است.

رئيس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد به اينکه صادرات نفت و ميعانات گازي منبع اصلي درآمد کشور است، گفت: سياست بهره‌برداري منابع نفتي به سطح تکنولوژي بستگي دارد و برخي‌ها معتقد به حفظ اين منابع بوده و برخي‌ها آن را وابسته به تکنولوژي مي‌دانند.

وی بيان کرد: اگر بخشي از هزينه‌هاي محدود ارزي را روي فرش سرمايه گزاري مي کرديم؛ قطعا بيشتر از صنعت خودروسازي در اقتصاد کشور اثرگذار مي بود.

کی‌خواه با اشاره به کمبود سرمايه و مشکلات فراوان در زمينه صادرات بخش کشاورزي، گفت: برخي از مشکلات اين حوزه ناشي از نحوه اخذ ماليات است، چراکه وقتي با توليدکنندگان کشاورزي صحبت مي‌شود، آنها اذعان مي کنند که بدون دليل و سند ماليات اخذ مي شود.

وي تاکيد کرد: ما چهار دهه نرخ ارز را ثابت نگاه داشتيم که ضررهاي غير قابل جبراني را به بخش کشاورزي وارد ساخت.

کي‌خواه با بيان اينکه چه کسي پاسخگوي اين همه هزينه در طول 40 سال است، گفت: متاسفانه مهم‌ترين مشکل در واگذاري کشور اين است که هر کسي قيمت بالا داد به آن واگذار کنيم و اصلا با اهليت طرف کاري نداريم.

وی با ابراز تأسف از این‌که در کشور توسعه به صورت سنتي مديريت مي‌شود و با اين وضع نمي‌توان شاهد رشد و توسعه بود، خاطرنشان کرد: سؤال بنده این است که چرا دولت به بهانه حمايت از مصرف کننده از جيب کشاورزان مايه مي‌گذارد؟

رئيس کميسيون کشاورزي مجلس با اشاره به اعلام قيمت خريد گندم به ميزان يک هزار و 470 تومان، گفت: منطق دولت براي اعلان اين قيمت چيست و با وجود 30 درصد تورم و افزايش هزينه‌ها چرا بايد به قشر مستضعف فشار وارد کرد.

 

کد خبر 742274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha