تلاش برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه سبب کاهش فقر می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، گفت: تلاش برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه سبب کاهش فقر و افزایش منزلت اجتماعی جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، صبح امروز (20 مهر) در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی که در حسینیه شهدای بیت ایشان برگزار شد، توجه به محرومان و نیازمندان جامعه را ضروری دانست و گفت: این امر سبب کاهش فقر در جامعه همچنین کسب منزلت اجتماعی می شود.

 

وی با بیان اینکه مسئولان در جامعه اسلامی باید برای توانمندی قشرهای مستضعف و آسیب پذیر جامعه تلاش کنند، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه مسئولان فرهنگی باید با ترویج زندگی ساده و ساده زیستی، ازدواج آسان برای جوانان را نیز فراهم کنند.

امام جمعه اراک، پرداخت خمس را پشتوانه دین و امت اسلامی و راهکار کاهش فقر و برطرف کننده نیازهای ضروری افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت زکات مایه برکت مال و زندگی افراد، رفع مشکلات محرومان، نیازمندان، یتیمان، بیماران و افراد بی پناه می شود.

 

وی ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف از منابع و همچنین استفاده صحیح و با برنامه از وقت گفت: برنامه ریزی صحیح و خردمندانه برای استفاده از منابع خدادادی و همچنین وقت سبب افزایش توان اشتغال، تولید و بهره وری در جامعه می شود.


آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه در جامعه اسلامی همه حرکت ها و فعالیت ها بر اساس نظام الهی و اسلامی تبیین شده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد اسلامی نظام اقتصاد پایداری است که نظام های سرمایه داری شرقی و غربی را به رسمیت نمی شناسد.


وی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مبین اقتصاد صحیح اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم همه امور را برای زندگی ملت ها بیان کرده است که انسان ها باید با بهره گیری از معارف و مفاهیم این کتاب نوارنی مسیر زندگی خود را به درستی ترسیم کنند.

 

نمانیده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اختلاص اخیر در نظام بانکی گفت: نظارت دقیق بر کارها و امور اجرایی کشور امری ضروری است که حاکمان نظام اسلامی باید به آن دقت کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 74461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha