هنرمندان پیام آور صلح و دوستی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان می‌توانند با تاسی از آموزه‌های دین مبین اسلام پیام آور صلح و دوستی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ نمایشگاه خوشنویسی “کلک مهربانی” با آثاری از اساتید و هنرمندان خوشنویس تبریز و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در نگارخانه یاسمی خانه فرهنگ تبریز گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه پاکی و حقیقت در وجود و منش اساتید هنر فاخر خوشنویسی تجلی یافته است،‌ اظهار داشت: استاد رسام یکی از این نمونه‌هاست که صداقت و پاکی در وی متجلی شده است.

«محمد محمدپور» افزود: بنا به فرموده‌ حضرت علی (ع)، ارزش هر کس به اندازه‌ی چیزی است که دوست می‌دارد و ارزش قائل است، از این رو اگر می‌خواهیم ما نیز دارای جایگاه و ارزشی باشیم باید جرعه‌ای از دریای بی‌کران هنرِ‌ هنرمندان را بنوشیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که این نمایشگاه با موضوع پیامبر اسلامی برگزار شده است، تصریح کرد: دلیل اینکه کلام پیامبر عظیم‌الشان اسلام در تمام عالم نفوذ کرده و بشریت را تحت تاثیر قرار داده است، رافت و مهربانی آن بزرگوار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: هنرمندان می‌توانند با تاسی از آموزه‌های دین مبین اسلام پیام آور صلح و دوستی باشند.

گفتنی است، در این نمایشگاه ٢٠ اثر از آثار استاد حسین رسام و پنجاه اثر از ٤٤ نفر از اساتید برجسته‌ی هنر خوشنویسی تبریز به نمایش گذاشته شده است. آثار یاد شده تا پانزدهم آذرماه جاری از ساعت ١٥ الی ١٩ در نگارخانه میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز برپاست.

کد خبر 744750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha