گاه برای رعایت اخلاق، انسان از حق خود می‌گذرد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آن مسائلی را که می‌توان با مهربانی و محبت حل کرد، گاه با ساعت‌ها و روزها کار تبلیغی نمی‌توان انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان میانه با تأکید بر توجه به سیره و سنت رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: گاه برای رعایت اخلاق، انسان از حق خود می‌گذرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر جذب مردم با اخلاق حسنه افزود: لذتی که در بخشش است، در انتقام وجود ندارد، سعی کنید با گذشت از اشتباهات دیگران مورد عفو و رحمت خداوند متعال قرار بگیرید.

وی ادامه داد: آن مسائلی را که می‌توان با مهربانی و محبت حل کرد، گاه با ساعت‌ها و روزها کار تبلیغی نمی‌توان انجام داد، تجربه نشان داده گاهی یک رفتار صحیح از ده‌ها منبر سخنرانی اثرگذارتر است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اخلاق‌مداری ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد در جذب حداکثری جوانان ادامه داد: متأسفانه در برخی مساجد هیأت امنای مساجد دشمنان کودکان شده‌اند و اجازه نمی‌دهند کودکی وارد مسجد شود، در حالیکه مساجد باید مملوء از کودکان و نوجوانان باشد.

آل‌هاشم دلسوزی، رأفت و مهربانی با آحاد جامعه را یکی از ویژگی‌های رسول گرامی اسلام دانست و افزود: برای هدایت جامعه علاقه‌مند و حریص باشیم، همانگونه که پیامبر اسلام برای هدایت جامعه حتی جان خود را به خطر انداحته و در برابر مشکلات و مصائب بسیار صبور بوده است.

کد خبر 743211

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha