ناوشکن سهند در نیروی دریایی ارتش طراحی و تولید شد

دریادار عباسی با اشاره به این‌که ناوشکن سهند قابلیت رادارگریزی دارد، افزود: این ناو جنگی به سامانه‌های الکترونیکی و دفاعی مدرن و به‌روز، تجهیز شده‌ است و پشیرفته‌ترین در غرب آسیا شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، دریادار دوم رضا عباسی، شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از طراحی و تولید ناوشکن پیشرفته و جدید سهند به همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار داشت: ناوشکن جدید «سهند» پیشرفته‌تر و با ظرفیت‌های بالاتر از ناوشکن‌های جماران و دماوند است.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با بیان این‌که ناوشکن سهند توانایی حمل بالگردهای بزرگ‌ و سامانه‌های موشکی و اژدرهای سطحی و زیر سطحی  و جنگنده‌های به‌روز شده را دارد، افزود: این ناوشکن سومین نمونه از کلاس خود و پس از جماران و دماوند (ولایت) ساخته شده است.

دریادار عباسی با اشاره به این‌که ناوشکن سهند قابلیت رادارگریزی دارد، افزود: این ناو جنگی به سامانه‌های الکترونیکی و دفاعی مدرن و به‌روز، تجهیز شده‌ است و پشیرفته‌ترین در غرب آسیا شناخته می‌شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت خاطرنشان کرد: برتری‌های سهند بر جماران در دو دسته کلی مشخصات فیزیکی و عملیاتی قابل دسته بندی است که البته بخشی از برتری‌های عملیاتی سهند بر نسل قبلی از بهبودهای فیزیکی ناشی می شود.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به الحاق زیردریای غدیر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و اظهار داشت: زیر دریایی نیمه سنگین ساخت ارتش نیز تا پایان سال به نیروی دریایی محلق می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تحریم های دشمنان انقلاب موجب خودکفایی نیروهای مسلح در تولید تجهیزات دفاعی پیشرفته و مدرن شده است‌، خاطرنشان کرد: زیردریایی پیشرفته کلاس سنگین طارق نیز در دستور کار و در محله طراحی و ساخت قرار دارد.

کد خبر 744036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha