کتاب «قطعه مقدس» رونمایی شد

کتاب "قطعه مقدس" دومین کتاب در سبک نمادگرایی جادویی اثر سعید مبیّن شهیر است که با حضور مسؤولان در شهر سردرود رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم رونمایی از کتاب "قطعه مقدس" با حضور مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، استاد کریمی مراغه ای، شهردار سهند، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سردرود و تعدادی از مسؤولان استانی برگزار شد.

آرزو مبصر، رئیس شورای اسلامی شهر سردرود در این مراسم با اشاره به پیشینه تاریخی شهر سردرود اظهار داشت: این خطه در عرصه مختلف هنری مهد پرورش هنرمندان، اندیشمندان و نویسندگان متعددی بوده است، به هنر و صنعت تابلو فرش سردرود زبانزد عالم و خاص است.

وی با تشکر از نویسنده کتاب "قطعه مقدس"، قول حمایت از اثر های بعدی سعید مبین شهیر را داد و گفت: حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و ادب از جمله مهم‌تین اهداف مجموعه شهرداری و شورای شهر سردرود است.

همچنین رحیم شهرتی فر، معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اهمیت برگزاری این آیین در جهت صیانت از ارزش ها بسیار حائز اهمیت است، موضوع کتاب قطعه مقدس ارزش های اجتماعی بوده و نویسنده این کتاب فردی عالم در عرصه ادبیات است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

شهرتی فر تصریح کرد: همه ما از ارزش ها دفاع می کنیم و کسی که توجهی به ارزش ها نداشته باشد، موافق ناهنجاری است؛ عمل گرایان چهار اصل ارزش ها، هنجار ها، نقش ها و اجتماعات را در تحکیم جامعه مهم می دانند، این اصول لازمه توجه از سوی هر فردی است که در جامعه نقشی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: مهم این است که اگر نقش ها با هم و درست ایفا شوند، سبب انسجام در جامعه خواهند شد. پراکندگی در امور سبب پیشرفت جامعه نخواهد شد. فعالیت های گروهی و وجود سازمان های مردم نهاد می توانند سبب پیشرفت هر چه بهتر جامعه شوند.

شهرتی فر افزود: ممکن است فردی دانشمند، ادیب و اهل مطاله باشد اما این گروه های اجتماعی هستند که می توانند بهتر عمل کنند نه فقط خود فرد!گاهی جوانان متوجه رفتار، گفتار و فعالیت های خود نمی شوند و نهاد های سیاسی را تضعیف می کنند که این سبب تضعیف نهاد ها شده و قدرت مقاومت این نهاد ها را در مقابل تهدیدات می کاهد.

معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: منظور بنده انتقادات نیست، چون انتقادات برای پیشرفت و اصلاح جامعه ضروری است.امروز ما از طرف امریکا تهدید می شویم و ترامپ دیوانه کل مردم ایران را تهدید می کند. طوری که سرکرده خیانتکاران روی زمین به ملت ایران تروریست می گوید.

همچنین استاد کریمی مراغه ای، از شعرای برجسته کشور در ای مراسم اشعار زیبایی سرود و از نویسنده کتاب به خاطر نوشتن چنین کتاب زیبایی تقدیر کرد و اظهار داشت: در رژیم شاهنشاهی چنین مجالس ادبی و فرهنگی ای وجود نداشت؛ ولی با وجود نظام جمهوری اسلامی چنین محفل هایی گسترش یافتند.

سعید مبیّن شهیر، نویسنده کتاب نیز در سخنانی شرح کوتاهی از موضوع کتاب ارائه کرد و گفت: این کتاب در سبک نمادگرایی جادویی نوشته شده است و تفاوتش با سبک های غربی وجود عناصر توحیدی در این کتاب و این سبک می باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت های سبک نمادگرایی جادویی با نمادگرایی الزامی نبودن وجود حالت های ترس، نگرانی و وحشت در این سبک است. همچنین در ادامه مراسم خانم بخشی به خوانش چند صفحه از متن کتاب پرداخت و مراسم با رونمایی از پوستر کتاب و جشن امضا از سوی مسؤولان پایان یافت.

گفتنی است،‌ این مراسم به همت کانون فرهنگی هنری موسی بن جعفر(ع) شهرستان سردرود، شورای اسلامی شهر، خانه مردم نهاد ساردور و روابط عمومی شورای شهر سردرود برگزار شد.

کد خبر 742974

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha