افزایش جمعیت معتادان تحصیل کرده کشور

رئیس کمیسون اجتماعی مجلس از دو برابر شدن جمعیت معتاد در بین زنان کشور طی شش سال گذشته اظهار تاسف کرد و گفت: جمعیت معتادان تحصیل کرده کشور نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سلمان خدادادی» شنبه در همایش "گفتمان سازی برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر" که در شهرستان ملکان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه جمعیت معتاد در میان زنان کشور طی ۶ سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با ارایه آماری از جمعیت متعادان کشور در استان های مختلف افزود: از لحاظ شیوع جمعیت معتاد استان های فارس، خوزستان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، کرمان در رده های بالا و استان های اردبیل و یزد و آذربایجان شرقی در رده های پایین قرار دارند.

وی از افزایش جمعیت معتادان تحصیل کرده نیز اظهار ناخرسندی کرد و گفت: در سال  ۸۴ تعداد ۸ درصد معتادین بالای دیپلم بودند در حال حاضر به ۲۵ درصد افزایش یافته است و سه برابر شده است.

خدادادی بر تقویت نظارتی در مرزهای شرق کشور تأکید کرد و افزود: در مجلس های پنجم و ششم طرح مسدوسازی مرزها به تصویب رسیده و باید در امتداد مرز شرق کشور این طرح اجرایی شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به این‌که ۵۰ درصد ملاقات ها و نامه های ارسالی به نمایندگان مجلس مربوط به درخواست شغل اکثرا برای افراد تحصیل کرده است، تصریح کرد: بیکاری جوانان عامل اصلی آسیب های اجتماعی در کشور است.

وی دسترسی آسان به موادمخدر را یکی دیگر از عوامل افزایش تعداد افراد معتاد در کشور دانست و افزود: در برخی استان ها از جمله استان تهران تهیه مواد مخدر آسان تر از تهیه خواربار از سوپرمارکت ها می باشد.

خدادادی نسبت به وجود حدود ۶ میلیون معتاد در کشور هشدار داد و افزود: اعتیاد تاثیر بسیار بالایی در سایر آسیب های اجتماعی دارد به طوری که عامل ۵۵ درصد عامل طلاق، ۳۷ درصد قتل، ۲۳ درصد خشونت و ۴۰ درصد سرقت معضل اعتیاد می باشد.

کد خبر 744234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha