استاندار جدید آذربایجان‌شرقی معارفه شد

محمدرضا پورمحمدی با حکم وزیر کشور به عنوان چهاردهمین استاندار پس از انقلاب در آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مردم از مسؤولان خواستار محبت و تفقد هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مقوله خدمت رسانی به مردم به دور از بازی‌های سیاسی و با رویکرد فراجناحی صورت گیرد، مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند که باید مورد توجه متولیان امر باشد.

آل هاشم با تأکید بر این‌که قیمت ارز پایین آمد ولی کالاها همچنان گران هستند، افزود: قشر ضعیف و کارگری جامعه با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است؛ از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی انتظار می رود در حل مشکلات اقتصادی کارخانجات و بنگاه هایی که مشکل نقدینگی دارند، همت داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که امکانات استان باید به نفع صنعت استان بسیج شوند، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید کالای ایرانی و فرهنگ مصرف از کالاهای تولید داخل مسأله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اکنون که تحریم‌های دشمن افزایش یافته است؛ باید از اهالی صنعت حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که مالیات ارزش افزوده بنگاه های اقتصادی را تحت فشار قرار داده است، افزود: امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، باید به بهترین شکل ممکن دستاوردهای چهل ساله انقلاب به مردم یادآوری شود که این امر وظیفه مدیران تمام دستگاه های اجرایی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود میدان دادن به جوانان کشور و استفاده از تجربه های پیشکسوتان و بازنشستگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان نظام؛ حمایت از کارهای فرهنگی باید در اولویت کار استاندار جدید باشد، از سوی دیگر انتظار تعامل حداکثری با رسانه ها داریم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مسؤولان باید خود را پاسخگوی رسانه‌ها بدانند، تصریح کرد: حمایت از رسانه، خبرنگاران و خبرگزاری های مختلف یک اصل است، با شکایت از یک خبرنگار مشکلات حل نمی شود، باید فضا را طوری آماده کنیم که زمینه شکایت فراهم نشود.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که به دنبال وحدت حداکثری میان مردم و مسؤولان خواهد بود، اظهار داشت: انسان دردمندی هستم و درد خدمتگزاری دارم؛ در طول 30 سال خدمتم در دانشگاه، 20 سال کارهای اجرایی کرده‌ام.

وی با تأکید بر این‌که با همه وجود و تجربه کاری آستینهایم را بالا زده و مسؤولیت را قبول کرده‌ام، افزود: بنده توسعه‌گرا و تحول‌خواه هستم و معتقدم برای توسعه باید به تغییر نگرش و استفاده از قدرت انگارهها بپردازیم؛ شعار من وحدت، همدلی و همکاری است.

پورمحمدی با بیان این‌که عقلانیت دانشگاهی، تجربه پیشکسوتان و نخبگان و همچنین خلاقیت و نوآوری نسل جوان استان را برای ادامه مسیر توسعه آذربایجان‌شرقی به کار خواهم گرفت، گفت: دولت با شعار تدبیر و امید و با رویکرد اعتدال برای خدمتگزاری روی کار آمده است و باید همین رویکرد نیز حفظ شود.

همچنین مجید خدابخش، استاندار سابق آذربایجان‌شرقی که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان از امارت آذربایجان خداحافظی کرد؛ در سخنانی به تشریح اقدامات خود در دوران 14 ماهه خدمت در تبریز پرداخت و در پایان با حکم وزیر کشور، محمدرضا پورمحمدی به عنوان چهاردهین استاندار پس از انقلاب در آذربیایجان‌شرقی معرفی شد.

کد خبر 744922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha