جشنواره نشریات دانشجویی شمالغرب کشور پایان یافت

اختتامیه دومین دوره از جشنواره نشریات دانشجویی شمالغرب کشور در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در اختتامیه دومین دوره از جشنواره نشریات دانشجویی شمالغرب کشور که در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، اظهار داشت: انتشار نشریات دانشجویی یکی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان تلقی می‌شود.

«غلامرضا غفاری» با بیان این‌که بخشی از تاریخ سیاسی آذربایجان و تبریز به تاثیرگذاری این شهر در حوزه مطبوعات و نشریات اجتماعی سیاسی و فرهنگی برمی گردد، افزود: هنر نوشتن و قلم زدن، هنر گفتگو و هنر دیدن واقعیت های پیدا و پنهان است، کار ساده ای نیست.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه باید بر خود ببالد که مجموعه دانشجویی‌ در این اقدام و در این فعالیت ورود پیدا کرده است، افزود: اثرگذاری و مجاب کردن مخاطب از ویژگی های یک نشریه است.

غفاری افزود: متقاعد کردن زمانی اتفاق خواهد افتاد که آنچه را ما مطرح می‌کنیم مبتنی بر یک استدلال محکم شواهد مستند و قوی باشد و نیز بتواند آن تحرک ذهنی لازم را در خواننده به وجود بیاورد. مخاطبان ما احساس کنند که گویا با یک مطالب تازه روبرو هستند.

وی از الزامات دیگر یک نشریه دانشجویی را رعایت انصاف و اخلاق دانست و گفت:  بی تردید هر نشریه و هر مجموعه ای به گفتمان و به یک ایده ای تعلق دارد و خودش را با این نگاه و گفتمان بازنمایی می کند. اما توجه به انصاف و عدالت و اخلاق مهمترین امری است که می تواند جایگاه یک مجموعه و نشریه را ارتقاء بدهد.

کد خبر 747364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha