توسعه بانک‌های قرض‌الحسنه به اشتغال و توسعه کمک می‎کند

مدیر شعب بانک قرض‎الحسنه مهر ایران در آذربایجان شرقی گفت: این بانک در راستای اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و با هدف کمک به برقراری عدالت اقتصادی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، رضا منافی آذر، مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانک‌های دولتی در تاریخ ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۸۶ افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با صدور مجوز رسمی بانک مرکزی و بر اساس برنامه‌های تدوین‌شده، ضمن انجام امور مربوطه به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در ارتباط با فعالیت‌های حساب قرض‌الحسنه جاری و بانکداری الکترونیکی اقدام کرد.

منافی آذر با تأکید بر این‌که بانک قرص الحسنه مهر ایران در راستای اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و با هدف کمک به برقراری عدالت اقتصادی و حمایت از اقشار ضعیف و کمتر برخوردار جامعه شکل گرفته است، افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران بر اصالت و تقویت فرهنگ غنی و اسلامی قرض الحسنه تاکید دارد و مانند برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی نیست که با مانورهای تبلیغاتی گوناگون صرفاً به فکر سوداگری و ایجاد فرایندهای دریافت و پرداخت بهره‌های بانکی باشد.

وی افزود: این بانک از نظر ماموریتی با سایر بانکها هیچ تفاوتی نداشته و از نظر خدمات اینترنتی و الکترونیکی حتی از سایر بانکها نیز پیشی گرفتهایم. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تجاری نبوده و هیچ سودی به مردم داده نمیشود و سوددهی جزو اهداف ما نیست، اما در سایر بانکها طبق چهار سرفصل حساب کوتاه مدت، بلند مدت، قرض‌الحسنه و جاری، سود داده میشود، در اعطای وام نیز از مشتری سودی نمی‌گیریم و چهار درصد سود هم صرفا برای تأمین هزینه های جاری و خدماتی اخذ میشود.

مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اغلب مردم بانک قرض الحسنه مهر ایران را به هر نامی به غیر از نام خودش میشناسند، اظهار داشت: این بانک، اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در ایران و جزو بانکهای توسعه یافته در کشور است.

وی ادامه داد: در خصوص جذب منابع نیز متاسفانه استان ما در مقایسه با استانهای کوچکتری همچون آذربایجان غربی و حتی کرمانشاه نیز عقب افتاده است و این شایسته استان و شهر ما نیست، در طول یک سال گذشته، گامهای مثبتی برای اسفاده حداکثری مردم از وامهای قرضالحسنه این بانک با نرخ سود چهار درصد برداشته شده است.

منافی آذر با اشاره به این‌که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای 23 شعبه فعال در سطح آذربایجان شرقی است که 12 شعبه در شهرستان تبریز و 11 شعبه دیگر در سایر شهرستانها فعالیت دارند، افزود: افتتاح شعبه در شهر جدید سهند و یکی از شهرستانهای استان نیز در برنامه قرار دارد.

مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخش عمدهای از جامعه هدف این بانک را محرومان و قشر ضعیف جامعه تشکیل میدهند و تلاش میکنیم تا افراد بیشتری از این تسهیلات بهرهمند شوند، در این راستا قراردادهایی نیز با نهادهایی همچون کمیته امداد، بنیاد برکت و دانشگاهها داریم، این بانک اقدامات قابل توجهی در اعطای تسهیلات به زنان شاغل به ویژه زنان سرپرست خانوار، انجام داده است.

وی با تاکید بر این که توسعه بانک‌های قرض‌الحسنه به اشتغال و توسعه جامعه کمک میکند، افزود: معتقد هستیم، وام‌های کوچک با کارمزد کم، بهترین ابزار مبارزه با فقر و ناهنجاری در کشور هستند؛ به دور از هر گونه تعصب، می‌گوییم که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، عملکرد شفافی داشته و مستندات نیز نشان میدهد که 104 درصد از منابعمان را خرج کردهایم،.

منافی آذر ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در اقدامی به منظور تسریع و تسهیل در انجام امور افتتاح حساب برای متقاضیان و همچنین صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، حمایت از محیط زیست و تقویت بانکداری سبز، با استفاده از سامانه استعلام آنی ثبت احوال از اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه اجتناب کرده است.

 

کد خبر 747684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha