تحصیل ۱۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز

مدیر روابط بین الملل دانشگاه تبریز گفت: بیش از ۱۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز داریم که بیشتر دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز از کشورهای ترکیه، عراق، یمن، سوریه و آذربایجان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سعید شجاعی» امروز در نشست خبری گزارش و عملکرد پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز افزود: در حال حاضر در 17 رشته دانشگاهی دوره های مشترک بین المللی با دانشگاه های خاور نزدیک و کشور قبرس و اخیرا نیز با دانشگاه کشور ترکیه برگزار کرده ایم. 

وی ادامه داد: ایجاد همکاری با دانشگاه کرتین کشور استرلیا و دانشگاه ساربوک کشور اتریش در 4 رشته در جلسه شورای برنامه ریزی و آموزشی دانشگاه تصویب شده است. 

مدیر روابط بین الملل دانشگاه تبریز با بیان اینکه اخیرا دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی ایران و ترکیه به دانشگاه تبریز محول شده است، تصریح کرد: دانشگاه تبریز از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی گفتگوهای فرهنگی ایران و ترکیه است که در این زمینه نشست های تخصصی بیشتر در حوزه علوم انسانی برگزار خواهد شد. 

شجاعی تاکید کرد: در حال حاضر برنامه ریزی برای بسترسازی به منظور جذب حداکثری دانشجویان خارجی انجام می شود که در این زمینه تعداد دانشجویان خارجی در حال افزایش است.  

وی با بیان این که برنامه هایی برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه در حال انجام است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 140 دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز وجود دارد که در این زمینه تلاش می کنیم تا سال آینده این تعداد به 400 دانشجو  برسد. 

مدیر روابط بین الملل دانشگاه تبریز همچنین ادامه داد: بیشتر دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز از کشورهای ترکیه، عراق، یمن، سوریه و آذربایجان است.

کد خبر 747969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha