دیوارهای نمناک مسجد فهرج یزد چشم به راه توجه مسئولان میراث فرهنگی

مدیر مسجد فهرج از مسئولان میراث فرهنگی استان یزد خواست برای ترمیم بافت نمناک و آسیب‌دیده این مسجد به سرعت اقدام کنند.

جلیل باقری، مدیر مسجد فهرج یزد، اولین مسجد قدیمی ایران با اشاره به تأخیر در عملیات مرمت و ترمیم این مسجد به خبرنگار شبستان گفت: متأسفانه میراث فرهنگی اقدام جدی برای بازسازی و مرمت این مسجد نکرده است.

 

وی با اشاره به اقامه سه نوبت نماز جماعت در این مسجد بیان کرد: سستی دیوارها به دلیل وجود ترده که دیوارهای مسجد را سوراخ کرده است و به دلیل عدم آگاهی مردم که گاهی اوقات برای نصب پرده و سایر دیوارکوب‌ها میخ‌های بزرگ را به دیوار مسجد کوبیده‌اند، تخریب دیوارهای مسجد به سرعت در حال پیش روی است.

 

مدیر مسجد فهرج بیان کرد: بازسازی شبستان شمالی مسجد در مدت سه ماه انجام شده است و در حدود 20 روز است که مسئولان میراث برای رسیدگی  به امور به مسجد مراجعه نکرده‌اند.

 

باقری یادآور شد: شبستان و درهای شرق، غرب و جنوب نیاز به مرمت و بازسازی دارد و نیز سرویس بهداشتی کاملی نیز در مسجد وجود  ندارد که باید با نظر کارشناسی کارشناسان میراث فرهنگی اقدام به ساخت سرویس بهداشتی کامل و مجهز کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل صوتی نیز عامل دیگری برای تخریب دیواره‌های نمناک و آسیب دیده مسجد است که مسئولان میراث فرهنگی باید برای ترمیم سریع قسمت‌های در حال ریزش و وسایل صوتی مسجد اقدام کنند.

 

باقری یادآور شد: سیستم برق‌کشی مسجد به همت مردم خیر این منطقه با هزینه ای بالغ بر سه میلیون تومان انجام شده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 74901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha