تاکنون مسجدی در استان یزد ثبت جهانی نشده است!

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اینکه 45 مسجد در این استان در حال مرمت هستند، گفت: تاکنون مسجدی در استان یزد ثبت جهانی نشده حتی مسجد فهرج، قدیمی ترین مسجد ایران که در این استان واقع شده است.

بهرام رضایی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با اشاره به این که در حال حاضر 45 مسجد در مناطق مختلف استان یزد در حال مرمت و بازسازی هستند به خبرنگار شبستان گفت: در سال به طور متوسط بین 15 تا 25 مسجد و مکان مذهبی مورد تعمیر و مرمت قرار می گیرند که در سال جاری به دلیل اعتبارات قابل ملاحظه ای که به مساجد و مساجد جامع ابلاغ شده تعداد این مساجد افزایش پیدا کرده است.

 

رضایی افزود: هزینه مرمت مساجد و اماکن مذهبی از سازمان مرکزی با عنوان اعتبارات ملی و همچنین اعتبارات استانی تامین می شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با تاکید بر این که تاکنون مسجدی در استان یزد ثبت جهانی نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر پرونده ای از مساجد جامع فهرج و مسجد جامع کبیر یزد برای ثبت آماده و به دفتر ثبت جهانی در تهران ارسال شده است.

 

وی با اشاره به این که این دو مسجد از قدمتی بسیار طولانی برخوردار هستند، توضیح داد: مسجد جامع فهرج به عنوان قدیمی ترین مسجد ایران در روستای فهرج استان یزد واقع شده است و تاریخ احداث آن به نیمه دوم قرن اول بین سال های 50 تا 60 ه. ق بر می گردد.

 

رضایی درباره مسجد جامع کبیر یزد گفت: مسجد جامع کبیر یزد طی 100 سال و سه دوره بنا شده و یکی از با ارزش ترین میراث های فرهنگی استان یزد است.
پایان پیام/
 

کد خبر 160455

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha