وجود یک مسجد در کرمانشاه به ازای هر 10 هزار نفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به کمبود مسجد در مناطق شهری این استان گفت: در شهر کرمانشاه به ازای هر 10 هزار نفر یک مسجد وجود دارد که 300 باب آن سال گذشته توسط مردم ساخته شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به کمبودهای این استان در زمینه مسجد به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه بیش از یک هزار مسجد وجود دارد ولی با توجه به پراکندگی جمعیت، وسعت مناطق شهری و احداث شهرک های جدید و وجود دو هزار روستا در این استان نیاز است که تعداد مساجد افزایش یابد چرا که در حال حاضر با وجود این تعداد 500 مسجد دیگر نیاز است.

 

وی ادامه داد: شهر کرمانشاه بیش از یک میلیون جمعیت دارد که برای این جمعیت تنها 100 مسجد وجود دارد که با این محاسبه در شهر کرمانشاه به ازای هر 10 هزار نفر یک مسجد وجود دارد که نیاز است تعداد مساجد در مناطق شهری این استان افزایش یابد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اختصاص اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به مساجد این استان تصویب شد که تاکنون 50 درصد این اعتبار اختصاص یافته و توزیع آن آغاز شده است. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه متولی احداث مساجد، اوقاف است، ادامه داد: با این وجود در طول دو سال گذشته بیش از 300 باب مسجد توسط مردم در این استان ساخته شده است که با ترویج فرهنگ مسجد سازی امید است مردم در زمینه مسجد سازی اهتمام بیشتری داشته باشند.

پایان پیام/

کد خبر 134995

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha