50 مسجد خراسان جنوبی مرمت می شوند

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز مرمت چهار مسجد تاریخی این استان از خرداد سال جاری گفت: در حال حاضر 50 مسجد در سطح استان در حال بازسازی و مرمت هستند.

حمید حلاج مقدم، معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی با اشاره به این که 90 درصد از مساجد کهن این استان مورد مرمت قرار گرفته یا در حال مرمت هستند به خبرنگار شبستان گفت: بخش بسیاری از هزینه تعمیر و بازسازی مساجد تاریخی استان خراسان جنوبی از اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی کشور و تملک دارایی استان تامین می شود.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 50 مسجد در شهرستان های مختلف استان در حال مرمت است، تاکید کرد: تاکنون 64 مسجد تاریخی در استان خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

 

حلاج مقدم با اشاره به مساجد تاریخی مشهور در سطح استان خراسان جنوبی تصریح کرد: مسجد جامع فردوس از جمله آثار تاریخی واقع در شهرستان تون در جنوب غربی فردوس است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و سال 86 مورد بازسازی قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: مسجد جامع افین در شهرستان زیرکوه، مسجد جامع رقه در شهرستان بشرویه، مسجد جامع تقاب از توابع شهرستان خوسف و مسجد جامع سه قلعه در سرایان از جمله مساجد تاریخی مهم استان خراسان جنوبی محسوب می شوند که مرمت آن ها از خرداد سال 91 آغاز شده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 161168

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha