100 روستای محروم استان گیلان فاقد مسجد است

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره وجود به سه هزار مسجد در این استان گفت: بیش از 100روستای این استان از مسجد بی بهره اند.

حجت‌الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به وجود 3 هزار مسجد در این استان به خبرنگار شبستان گفت: طبق برآورد صورت‌گرفته بیش از 100 روستا که در مناطق محروم دور و جنگلی و روستایی این استان واقع هستند، فاقد مسجد هستند.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته برخی از این روستاها صاحب مسجد شدند. با توجه به اینکه ساخت مسجد بر عهده مردم و خیرین است و اداره اوقاف و امور خیریه استان فقط در چند زمینه به آنها کمک می‌کند.

وی کمک‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان را در زمینه ارایه نقشه طرح و برنامه، فنی، عمرانی و اعتباراتی که از طرف دولت اختصاصی می‌یابد، دانست و گفت: در سال 90 بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به مساجد استان کمک شد ولی با توجه به اینکه تعداد مساجد استان زیاد است این اعتبار برای 3 هزار مسجد کافی نیست.

حجت‌الاسلام عادلی اذعان کرد: تقاضا برای کمک به مساجد از یک میلیون تومان تا 10 میلیون است و مساجد بسیاری نیز در استان ساخته شده است که این مساجد با مشارکت مردم و قرارگاه خاتم‌الانبیاء به صورت مشترک ساخته شده است.

پایان پیام/

 

کد خبر 170763

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha