وجود 300 روستای فاقد مسجد در کهکیلویه و بویراحمد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه کهکیلویه و بویر احمد از وجود 875 مسجد برای جمعیت 750 هزار نفری این استان خبر داد و گفت: اغلب روستاهای محروم استان فاقد مسجد هستند.

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کهکیلویه و بویر احمد با اشاره به تاثیر مشکلات و موانع جغرافیایی در رشد و گسترش مساجد در این استان به خبرنگار شبستان گفت: پراکندگی روستاها و بخش های استان کهکیلویه و بویر احمد و عدم ایجاد هماهنگی لازم میان آنان باعث بروز مشکلاتی از قبیل کمبود روحانی یا عدم رسیدگی کافی به این مساجد شده است.


حجت الاسلام موسوی اعظم با تاکید بر وجود 300 روستای فاقد مسجد در استان تصریح کرد: اغلب روستاهای استان کهکیلویه و بویر احمد فاقد مسجد هستند که محرومیت و نامناسب بودن جاده ها رفع این مسئله را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است.


وی با بیان اینکه اغلب مساجد شهری و روستایی استان در دست ساخت و ساز هستند، گفت: مشکل اصلی مساجد موجود در استان مربوط به کهنگی ساختمان و فرسایش بناست و در حال حاضر تمرکز اصلی بر تعمیر و مرمت مساجد قدیمی و کهنه است.


وی افزود: بیشتر مساجد روستایی موجود در سطح استان از حضور روحانی برای اقامه نماز در مساجد بهره مند نیستند و فقط در مناسبت های ویژه همانند ماه های محرم و رمضان نماز با حضور امام جماعت برپا می شود.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کهکیلویه و بویر احمد با اشاره به جمعیت 750 هزار نفری استان توضیح داد: تقریباً 875 مسجد در سطح استان کهکیلویه و بویر احمد وجود دارد که در برابر جمعیت استان تعداد بسیار کمی است و لازم است در این استان به خصوص در روستاها مساجد جدیدی احداث شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر مساجد کپری چندانی در روستاهای استان وجود ندارد و سعی بر این است به همیاری دولت و کمک های مردمی مساجد دائمی کافی در روستاها ساخته شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 149770

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha