کمبود 300 مسجد در مازندران/مساعدت برای توسعه و مرمت 330 مسجد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به کمک های این اداره برای توسعه و مرمت 330 مسجد گفت: استان مازندران با دارا بودن چهار میلیون جمعیت با کمبود 300 مسجد مواجه است.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از وجود 4500 مسجد در این استان خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: در بیش از 50 درصد مساجد این استان نماز جماعت و برنامه های فرهنگی گسترده ای برگزار می شود.

 

وی با اشاره به کمبود مسجد در این استان گفت: با کمبود 300 مسجد در مناطق روستایی و شهری این استان مواجه هستیم و با توجه به اینکه جمعیت استان مازندران بیش از 4 میلیون نفر است از اینرو این تعداد مسجد برای جمعیت این استان کافی نیست.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه در سال جاری به 330 مسجد از اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه استان مساعدت صورت گرفته است، اظهار کرد: مساجد این استان اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال برای مساجد اختصاص یافته است.

 

وی همچنین ادامه داد: طبق رایزنی های که میان اداره اوقاف و امور خیریه استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت برای 32 باب از مساجد این استان اعتباری بالغ بر 930 میلیون تومان اختصاص یافت که این هزینه ها در قالب مرمت و تکمیل به این مساجد اختصاص یافته است.

پایان پیام/

 

کد خبر 181302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha