اقامه سه نوبت نماز تنها در 15 درصد مساجد کرمانشاه!

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به جمعیت بیش از دو میلیون نفری این استان از کمبود یک هزار مسجد با توجه به گستره جمعیتی خبر داد و گفت: تنها در 15 درصد مساجد این استان سه نوبت نماز اقامه می شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان با کمبود بیش از یک هزار مسجد مواجه است، به خبرنگار شبستان گفت: استان کرمانشاه با وجود یک هزار مسجد پاسخگوی جمعیت دومیلیونی نیست و لازم است تعداد مساجد این استان افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه این استان با کمبود روحانی برای امامت جماعت مساجد مواجه است، ادامه داد: بیش از 20 درصد مساجد این استان امام جماعت ندارند و نیازمند حضور روحانی است. تقاضاهای بسیاری از سوی مردم برای اعزام روحانی به مساجد استان صورت گرفته است و این اداره نیز به منظور تامین روحانی برای مساجد با حوزه علمیه قم رایزنی هایی داشته است و در این زمینه مساعدت های زیادی صورت گرفته است به طوری که اعرام مبلغ و روحانی به مساجد این استان نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است ولی باید این میزان هم افزایش یابد.

 

حجت الاسلام قبادی با اشاره به اقامه سه نوبت نماز جماعت در 15 درصد مساجد این استان گفت: بیشتر مساجد این استان تنها نماز جماعت ظهر و یا مغرب و عشا را برپا می کنند و تنها در 20 درصد مساجد استان نماز جماعت صبح اقامه می شود.

وی مساجد را بهترین پایگاه فرهنگی، دینی و قرآنی عنوان کرد و گفت: در طول انقلاب با کمک این پایگاه ها، نیروهای متعهد و مؤمن برای دوران دفاع مقدس تربیت و مشکلات محلات از طریق این مراکز رسیدگی و حل و فصل می‌شد و مساجد استان کرمانشاه نیز با برگزاری برنامه های گسترده سعی در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دارند.


پایان پیام/ 

 

کد خبر 134358

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha