یک هزار مسجد فعال در 3050 مسجد استان یزد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد 60 درصد مساجد این استان را نیازمند تجهیز و مرمت دانست و گفت: از میان 3 هزار و 50 مسجد استان فقط یک‌هزار مسجد فعال است.

حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به وجود سه هزار و 50 مسجد در این استان به خبرنگار شبستان گفت: از این تعداد مسجد بیش از یک‌هزار مسجد فعال هستند و در 40 درصد مساجد استان هر سه نوبت نماز، جماعت اقامه می‌شود و در 60 درصد مساجد استان نماز جماعت در دو نوبت اقامه می‌شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به جمعیت یک میلیون و 50 هزار نفری این استان گفت: طبق بررسی‌هایی که اخیرا صورت گرفته نقاطی از استان که نیاز به مسجد دارند، شناسایی شده است. بیش از 30 درصد مساجد این استان امام جماعت ندارند که لازم است در این زمینه بیش از پیش توجه شود.

 

حجت‌الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: 60 درصد مساجد سطح استان نیازمند مرمت توسعه و تجهیز هستند و طبق رایزنی‌هایی که با سازمان اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت گرفته بنا شد که در زمینه توسعه مساجد کمک‌هایی انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 کانون فرهنگی هنری تحت پوشش این سازمان در کنار مساجد فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به همت سازمان تبلیغات اسلامی تلاش شده است مساجد فعال به شبکه اینترنت مجهز شوند، ضمن اینکه 150 کتابخانه روستایی و باز در جوار مساجد این استان ایجاد شده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 97058

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha