نیاز به ساخت 400 مسجد در البرز/350مسجد امام جماعت ثابت ندارند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به جمعیت بیش از دو میلیون و 500 نفری جمعیت این استان بر ضرورت ساخت بیش از 400 مسجد دیگر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه در سطح این استان بیش از 819 مسجد وجود دارد که به دلیل کمبود روحانی در منطقه از این تعداد فقط 461 مسجد دارای امام جماعت ثابت هستند به خبرنگار شبستان گفت: در بیش از 20 درصد مساجد استان  البرز نماز جماعت در سه نوبت  اقامه می‌شود.

 

وی با اشاره به نیاز استان البرز به احداث مسجد با توجه به جمعیت بیش از دو و نیم میلیون نفری افزود: تعداد مساجد موجود در استان پاسخگوی نیازهای مردم نیست و نیاز است 400 مسجد دیگر در این استان ساخته شود.

 

حجت‌الاسلام مسعودی ادامه داد: بیش از 50 درصد مساجد قدیمی این استان نیازمند مرمت و بازسازی هستند که تلاش می شود به همت دستگاه‌های دولتی و خیرین در این زمینه هم اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های مصرفی مساجد افزایش چشم‌گیری داشته است، اذعان کرد: در این زمینه از سوی مساجد نیز اعتراضات بسیاری صورت گرفته است که بنا است با مساعدت دولت تخفیف ویژه‌ای در هزینه‌های مساجد به ویژه در روستاها لحاظ شود.

 

حجت‌الاسلام مسعودی خاطرنشان کرد: لازم است در این زمینه دولت یارانه ویژه‌ای برای تأمین هزینه‌های مصرفی مساجد اختصاص دهد تا مساجد در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی البرز از تمهیدات شرکت گاز برای تأمین سوخت به مساجد این استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما، شرکت گاز برای گرم کردن مساجد به ویژه در روستاهایی که گازرسانی نشده اند به صورت رایگان گاز ارسال می‌کند.

 

وی مساجد را بهترین پایگاه فرهنگی، دینی و قرآنی عنوان کرد و گفت: در طول انقلاب با کمک این پایگاه ها، نیروهای متعهد و مؤمن برای دوران دفاع مقدس تربیت و مشکلات محلات از طریق این مراکز رسیدگی و حل و فصل می‌شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 93209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha