بیش از 70 درصد مساجد هرمزگان فاقد امام جماعتند

کارشناس امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه از میان 1148 مسجد شیعیان این استان تنها در 115 مسجد نماز جماعت در سه نوبت اقامه می‌شود، گفت: بیش از 70 درصد مساجد شیعیان هرمزگان بدون امام جماعتند.

حجت‌الاسلام احمد رحمانی، کارشناس امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه 70 درصد مساجد شیعیان در این استان فاقد امام جماعت هستند، به خبرنگار شبستان گفت: در استان هرمزگان بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد که از این مساجد 1148 مسجد برای شیعیان و 1013 مسجد نیز برای اهل تسنن است.

وی از بی‌توجهی به مساجد شیعیان در این استان انتقاد کرد و افزود: در همه مساجد اهل سنت نماز جماعت در پنج نوبت اقامه می‌شود. مساجد آنها با کمبود امام جماعت مواجه نیستند ولی از سوی این اداره بارها به مرکز حوزه علمیه قم درخواست اعزام مبلغ مساجد شیعیان به این استان داده شده است که پی‌گیری‌ها در این زمینه نتیجه‌بخش نبوده است.

حجت‌الاسلام رحمانی محرومیت، کمبود امکانات، آب و هوای گرم استان در فصول بهار و تابستان را از دلایل عدم استقبال مبلغین برای حضور در مساجد این استان ذکر کرد.

کارشناس امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه از میان 1148 مسجد شیعیان این استان تنها در 115 مسجد نماز جماعت در سه نوبت اقامه می‌شود، تصریح کرد: نماز جماعت ظهر و عصر در 120 مسجد و نماز جماعت مغرب و عشا در 197 مسجد این استان اقامه می‌شود.

پیش از این حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه این استان از نبود مسجد در 400 روستا و شهرک جدید هرمزگان خبر داده و گفته بود: در حال حاضر 2 هزار و 525 مسجد در استان هرمزگان وجود دارد که این تعداد مسجد برای جمعیت یک میلیون و 650 هزار نفر این استان کافی نیست.

پایان پیام/
 

کد خبر 100359

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha