نیمی از مساجد استان زنجان امام جماعت ندارند

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به وجود یک هزار و 300 مسجد در این استان گفت: نیمی از مساجد استان زنجان از حضور امام جماعت بی بهره اند.

حجت‌الاسلام باقری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به اینکه از سوی این اداره یک میلیارد تومان به مساجد این استان اختصاص داده شده است، به خبرنگار شبستان گفت: این اعتبار برای ساخت مسجد در مناطقی که فاقد مسجد هستند، صرف شد تا این مناطق دارای مسجد شوند که تاکنون 47 مسجد در روستاها و شهرک های جدید ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه استان زنجان قریب یک میلیون جمعیت و بیش از یک هزار و 300 مسجد دارد، ادامه داد: استان زنجان در حال حاضر با کمبود مسجد مواجه نیست فقط با توجه به اینکه مساجد این استان قدیمی هستند نیازمند مرمت و بهسازی هستند.

 

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه بیش از نیمی از مساجد استان زنجان به ویژه در روستاها امام جماعت ندارند، خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی استان باید برای رفع این مشکل تدبیری اتخاذ کند.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد سرویس‌های بهداشتی مساجد استان مشکل دارند، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات برطرف شود، مساجد پاسخگوی تمام نیازهای فرهنگی استان می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 97060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha