اقامه سه نوبت نماز تنها در 15درصد مساجد آذربایجان غربی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از نیاز به احداث 500 مسجد در این استان خبر داد و گفت: از میان 3736 مسجد این استان تنها در 15 درصد مساجد نماز جماعت اقامه می شود.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری، رییس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به وجود سه هزار و 736 مسجد در این استان به خبرنگار شبستان گفت: از این تعداد بیش از 625 مسجد در شهرهای این استان و مابقی در روستاها قرار دارد.

 

وی به کمبود 500 مسجد در این استان اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت قریب سه میلیون نفری این استان لازم است، تعداد مساجد موجود کم است و لازم است تعداد مساجد این استان افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: از میان سه هزار و 736 مسجد این استان تنها در 15 درصد مساجد سه نوبت نماز جماعت اقامه می شود و 80 درصد مساجد تنها نماز مغرب و عشا و 40 درصد مساجد هم نماز ظهر و عصر را برپا می کنند.

 

حجت الاسلام فخری ادامه داد: با تعاملاتی که با استانداری، سازمان اوقاف و امور خیریه استان و سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته بنا است در آینده نزدیک دو هزار مسجد این استان مرمت و بازسازی شوند. 

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد مساجد روستایی این استان گازرسانی نشده اند و نیازمند تمهیدات ویژه هستند، گفت: در این زمینه با شرکت نفت استان مذاکراتی صورت گرفته تا به مساجدی که گاز شهری ندارند، نفت ارسال شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 93846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha