تجلیل از ائمه جماعات مساجدی که اقامه نماز صبح دارند

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: مراسم تجلیل از ائمه جماعاتی که اقامه نماز های 5 گانه در مساجد خود دارند، در سال جاری انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدقریش موسوی به خبرنگار شبستان گفت: ستاد اقامه نماز استان قزوین در سال جاری برنامه هایی را ویژه ائمه جماعات مساجد در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: جلسات توانمندسازی ائمه جماعات در مدارس و مساجد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و استانداری و با استفاده از اساتید برجسته قم و تهران با هدف ارایه مهارت ها و آموزش های لازم برای جذب جوانان به نماز برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تجلیل از ائمه جماعات مساجد منتخب گفت: تجلیل از ائمه جماعات مساجدی که 3 وعده نمازهای 5 گانه را در مساجد خود اقامه می کنند در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی در این باره تصریح کرد: اقامه نشدن نماز صبح در مساجد یک کمبود و نقص به شمار می آید و در صورت اقامه نماز جماعت صبح در کنار سایر نمازهای پنج گانه مساجد رونق بیشتری می گیرند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: برگزاری مسابقه تشریحی کتابخوانی با موضوع نماز و ارایه آموزش های لازم به نویسندگان جوان با همکاری اساتید اعزامی از تهران از جمله برنامه های این ستاد است.

برگزاری طرح مروجان نماز

حجت الاسلام موسوی گفت: طرح مروجان نماز با همکاری نیروهای مردمی انجام می شود. در این طرح عده ای از دانش آموزان، بسیجیان و اتحادیه انجمن های دانش آموزی با ستاد اقامه نماز همکاری می کنند و درخصوص اینکه چگونه نماز را ترویج کنند آموزش می بینند.

وی با اشاره به برگزاری نشست های دانش آموزی در قزوین گفت: نشست های دانش آموزی با محوریت پاسخ به سوالات دانش آموزان با حضور اساتید و علمایی از قم به فراخور امکانات استانی برگزار می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه نشست هایی با محوریت نماز ویژه اولیا دانش آموزان برگزار می شود افزود: در این نشست ها که با همکاری آموزش و پرورش و در خصوص آموزش شیوه های دعوت فرزندان به نماز برگزار می شود اساتید این نشست ها با تشکیل کارگروهی اولیا و خانواده های دانش آموزان را با نماز و نمازخوانی آشنا می کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: جلسات تصحیح قرائت نماز با حضور اساتید برجسته به منظور آموزش صحیح خوانی نماز برگزار می شود. در این جلسات فرم هایی تهیه شده و اشتباهات مخاطبان در زمینه قرائت نماز مشخص می شود و برای رفع آنها اهتمام می ورزند.

پایان پیام/
 

کد خبر 93823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha